تاریخ انتشار
جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۹۳۸۷

قم به برکت حضرت معصومه (س) مرکز ترویج معارف اسلامی به جهان است

قم به برکت حضرت معصومه (س) مرکز ترویج معارف اسلامی به جهان است
حجت الاسلام احمد عابدی پنجشنبه شب در چهارمین همایش کریمه اهل بیت(ع) و اختتامیه نخستین سوگواره شعر سراسری اخت رضا (ع )در بندرعباس افزود: قم جایی است که فقه، حدیث و تفسیر شیعه از آن به همه جای دنیا منتشر شد و در روایت آمده که ۲۰۰ هزار محدث اطراف حرمت حضرت معصومه (س) دفن شده اند و افرادی چون ملاصدرا هنگامی که به قم می آمدند پا برهنه مشرف به حرم می شدند یعنی تمام این مناطق قبر و مزار بزرگان دین و اسلام است.
وی بیان داشت: ورود حضرت فاطمه معصومه (ع) به شهر قم و دفن پیکر مطهر کریمه اهل بیت در این شهر، آثار و برکات فراوانی را به همراه داشته است و همواره از جهت فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ، عمرانی و اقتصادی رو به رشد و پیشرفت نهاده است.
رئیس دانشگاه علوم قرانی کشور اظهارکرد: حرکت حضرت معصومه (س) به ایران و شهر قم که به قصد دیدار برادرشان امام رضا(ع) صورت گرفت در واقع یک ملاقات عادی نبوده بکله یک تحول عظیم و ادامه دهنده یک هجرت بود که سیل سادات و اولاد حضرت رسول خدا (ص) به طرف ایران سرازیر شد.
وی بیان داشت: حضرت معصومه (س) از همان دوران کودکی علم داشتند و اینگونه بود که پیرمردهای عالم اسلام ، سوال هایشان را جمع کرده که به خدمت امام کاظم (ع) بیاورند اما آن حضرت نبودند و حضرت معصومه (س) سوال ها را کامل جواب دادند و آن ها متعجب می شدند و در میانه راه به امام کاظم (ع) برخوردند و جواب ها را به او نشان دادند ، امام همه پاسخ ها را تائید کرده و فرمودند: 'فِداها اَبُوها، پدرش به فدایش'.
وی در پایان گفت: نقش حضرت معصومه بسیار زیاد است و ابتدا قمی ها مسلمان نبودند و آتش پرست بودند که معبد آناهیتا در قم بیانگر این امر است و آن حضرت این سرزمین را مرکز تشیع قرار دادند.
حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ماه ذیقعده سال ۱۷۳ در مدینه متولد شد و در دهم ربیع الثانی سال ۲۱۰ هجری در سن ۲۸ سالگی وفات کردند.
در این همایش از ماکت کتاب 'دخیل واژه ها' در فراخوان ادبی اخت الرضا و ۷۰ اثر برگزیده با حضور حجت الاسلام عابدی رئیس دانشگاه علوم قرانی کشور و خادمین حضرت حضرت معصومه (س) و جمعی از علما و مسئولان استان هرمزگان رونمایی شد و همچنین از سه نفر برگزیده فراخوان علوی شعر اخت رضا، خانواده معظم شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری و از خادمان فرهنگی حضرت معصومه در استان هرمزگان تجلیل شد.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما