تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۹۵۸۰

آرمان انقلاب اسلامی ایران، نهادینه کردن قانون قرآن در جامعه است

آرمان انقلاب اسلامی ایران، نهادینه کردن قانون قرآن در جامعه است
ویژه برنامه بزرگداشت ایام الله دهه فجر پس از نماز مغرب و عشا با قرائت زیارت امین الله در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد و در ادامه دکتر فقانی از شعرای معاصر، ابیاتی حماسی خواندند.
بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار؛ رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، درباره عزتمندی و اقتدار انقلاب اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت و گفت: امام راحل پس از ۱۴ سال تبعید در ۱۲ بهمن ۵۷ به ایران بازگشت و با رهبری خود و حضور مردم شریف، در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی ایران را رقم زدند.
وی ادامه داد: خدای متعال به برکت انقلاب اسلامی ایران، روزی را به روز دیگر و قومی را به قوم دیگر تبدیل کرد.
شریعتی‌تبار عنوان کرد: قبل از ۱۲ بهمن ۵۷ افرادی بر سرزمین ایران حکومت می‌کردند که هدفشان دین‌زدایی و از بین بردن عفت جامعه بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمام دغدغه های رهبری و مسئولان، نهادینه کردن ارزش های اسلامی در جامعه است که این حرکت، عزت و اقتدار کشور را به ارمغان آورد.
رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به مردمی بودن انقلاب ایران اشاره و بیان کرد: انقلاب مردم ایران برای پایداری دین و نهادینه کردن قانون قرآن در کشور بود و این مهم با ریختن خون شهدا و پایداری مردم به نظام صورت گرفت.
وی شهدا را یکی از ارکان عزت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: در بیشتر وصیت نامه شهدا، چند نکته بسیار مورد تاکید قرار گرفته است که شامل حفظ حجاب، تبعیت از رهبری و حفظ بیت المال می شود و این سه مهم شاهراه رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی ایران است.
وی افزود: در عصر حاضر وظیفه همگانی است که به اصول نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند و چون شهدای عزیزمان، تبعیت از رهبری و حفظ بیت المال را سرلوحه کردار خویش قرار دهند.
حجت الاسلام شریعتی‌تبار ادامه داد: اکنون دوست و دشمن به عزتمندی ایران اعتراف می کنند، اما هنوز دشمن و استکبار جهانی پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب، توطئه های خود مبنی بر از بین بردن عزت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران را دنبال می کند.
وی با اشاره به مهم بودن انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: مردم غیور ایران می دانند که مسئولیت در نظام اسلامی ایران، امانتی الهی است و باید این مهم را به دست افراد با بصیرت و دیندار بسپارند.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما