تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۹۶۵

حضور ميليونی زائران در سالروز شهادت امام علی(ع) در نجف

حضور ميليونی زائران در سالروز شهادت امام علی(ع) در نجف
به گزارش خيمه، شهر نجف در روز شهادت حضرت علي (ع)  شاهد حضور میلیون ها زائری بود که از سرتاسر عراق و خارج آن برای شرکت در مراسم سالروز شهادت نخستین امام اهل بیت به این شهر سفر کردند.

حرم مطهر امام علی(ع) و خیابان های منتهی به آن مملوء از جمعیتی بود که مراسم ویژه شبهای قدر را به جا آورده و قرآن بر سر گرفتند.

مراسم بیست و یکم ماه رمضان و شب قدر در حالی برگزار شد که پلیس عراق تدابیر امنیتی شدیدی را برای تامین امنیت زائران در این روزها اتخاذ کرده است به گونه ای که بسیاری از زائران رضایت خود را از اینگونه اقدامات ابراز کرده و تاکید کردند که از ابتدای ورود به نجف اشرف تا رسیدن به حرم مطهر امام علی(ع) با هیچ مشکلی مواجه نشده و مراسم امسال بسیار آسان تر و بهتر از سالهای گذشته برگزارشد. به گفته این زائران، راهها باز، امنیت برقرار و خدمات و وسایل حمل و نقل به طور گسترده برای آنها فراهم بود.

در راستای این اقدامات امنیتی، حدود 15 هزار مامور پلیس و امنیتی عراق از روز شنبه در شهرهای کوفه و نجف مستقر شده اند.

این نیروها شهر کوفه را به محاصره درآورده و به ویژه مسجد علی(ع) را در کنترل خود داشته و صدها دوربین نیز در نقاط مختلف شهر به کار گرفته اند.

از سوی دیگر همزمان با اتخاذ چنین اقداماتی در شهرهای نجف و کوفه در استان کربلا نیز هفت هزار نیروی امنیتی که شامل نیروهای ارتش، پلیس و ضد شورش است که در تمامی ورودی ها و خروجی های شهر کربلا مستقرشده اند.

علاوه براین اداره مدنی استان نجف نیز برای برگزاری هر چه بهتر مراسم سالروز شهادت امام علی(ع) اعلام کرده بود که تمامی ادارات دولتی و نهادهای آن در این استان امروز مصادف با شهادت نخستین امام اهل بیت تعطیل رسمی خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما