تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۲
۰
کد مطلب : ۳۰۳۰۵

موزه حضرت محمد(ص) در هند احداث می‌شود

موزه حضرت محمد(ص) در هند احداث می‌شود

روزنامه «سعودی گزت» نوشت: ناصر الزهرانی، ناظر کل سازمان حکمت و گفت‌وگوی عربستان سعودی با ارسال نامه‌ای به سروزیر ایالت «تلانگانا» در هند خواستار اختصاص زمینی برای ساخت نخستین موزه حضرت محمد(ص) در این ایالت شده است.
الزهرانی که بیش از ۷ سال برای تألیف دایرةالمعارفی ۵۰۰ جلدی درباره پیامبر اسلام(ص) که هر کدام ۵۰۰ صفحه دارد، وقت صرف کرده، به عنوان مسئول هماهنگی برای ساخت موزه حضرت محمد(ص) در هند انتخاب شده است.
در این نامه به سروزیر تلانگانا اطلاع داده شده که دو نفر برای طی روال اختصاص زمین برای احداث این پروژه در حیدرآباد(مرکز ایالت تلانگانا ) عازم هند خواهند شد.
سروزیر ایالت تلانگانا نیز با این پیشنهاد موافقت و اعلام کرده است که زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع یا بیشتر را در حیدرآباد به این پروژه اختصاص خواهد داد.
الزهرانی با بیان اینکه این پروژه بدون شک یک اتفاق مهم در هند خواهد بود، از سروزیر تلانگانا دعوت کرد تا از مرکز تحقیقاتی تأسیس این موزه که در شهر مکه واقع است، دیدن کند.
الزهرانی پس از انتشار دایرةالمعارف، پروژه «السلام علیک ایها النبی» را که شامل راه‌اندازی موزه حضرت محمد(ص) در ۲۰ شعبه، یک شبکه تلویزیونی و یک کتابخانه بزرگ است، آغاز کرده است.
موزه حضرت محمد(ص) تاکنون در دبی افتتاح شده است.


انتهای پیام/
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما