تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶
۰
کد مطلب : ۳۰۵۴۶

طلاب کرمانشاهی اصول مداحی را فرا گرفتند

طلاب کرمانشاهی اصول مداحی را فرا گرفتند

کارگاه آموزش مداحی ویژه تمامی سطوح به همت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هرسین برگزار شد.

حجت الاسلام سید جواد موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هرسین، در این کارگاه، گفت: مداحان در راستای اشاعه فرهنگ دینی تأثیرات بسزایی دارند و با توجه به اینکه تعداد بسیاری از جوانان و نوجوانان به سمت هیئات مذهبی گرایش پیدا کرده اند مداحان باید به صورت تخصصی آموزش های لازم را فراگرفته و موجب جذب حداکثری جوانان در این محیط معنوی و فرهنگی شوند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هرسین اظهار داشت: با توجه به رسالت خطیری که مداحان بر عهده دارند باید با نغمه و اشعار خود حب اهل بیت علیهم السلام را در قلوب جوانان و نوجوانان بپرورانند.

وی به لزوم دستیابی مداحان به علم روز اشاره کرد و ابراز داشت:برگزاری کلاس های تخصصی با حضور اساتید مجرب و اهل فن، مطالعه کتب دینی و جزوات مرتبط با حوزه کاری مادحین می تواند این جبهه فرهنگی را در برابر هجمه های دشمنان تقویت کند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه مداحان کمبود تغذیه فکری است که تمهیدات لازم در جهت تزریق مطالب و تغذیه فکری به آن ها اندیشیده شده است.

وی در پایان بااشاره به اهمیت حضور طلاب و روحانیون در دوره های تخصصی آموزش مداحی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بالای طلاب در امر تبلیغ و نشر اندیشه های دین و تعامل سازنده با جامعه مداحان می توان شاهد گرایش بیشتر مردم به دین اسلام و ارتقای سطح فرهنگی و دینی جامعه باشیم.

انتهای پیام/
مرجع : خبرگزاری حوزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما