تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۵
۰
کد مطلب : ۳۰۷۴۱
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

عظمت امام حسین (ع) دلیل رشد تشیع است

عظمت امام حسین (ع) دلیل رشد تشیع است
حجت الاسلام محسن قرائتی سه شنبه شب به مناسبت دهه اول ماه محرم درجمع عزاداران حسینی در مصلای بزرگ کیش گفت : قرآن می فرماید نور خدا خاموش نمی شود و یکی از آیات و نشانه های آن همین واقعه کربلا است. 

وی اظهار کرد: امروز با وجود انواع ماهواره ها، سایت ها و فضاهای مجازی و موج قوی آنها؛ به جوانانی می رسیم که می فهمیم خداوند نگهدار آنها است. 
حجت الاسلام قرائتی با اشاره به آیات قرآن گفت: مومن عزیز و نفوذ ناپدیراست و بالاترین مومن در کربلا بود. 
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم بدانیم چه کسی دین دارد باید ببینیم کجا راضی و تسلیم خدا می شود و بالاترین رضایت در کربلا بود. 

وی ادامه داد: در کربلا بالاتر از تسلیم و رضا هم بود و حضرت قاسم (ع) فرمودند شهادت از عسل شیرین تر است و در تاریخ چنین چیزی نداریم و به همین دلیل ماندگار شد. 
رئیس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: رضایت، تسلیم ، عشق و عزت در کربلا بود و این اتفاق استثنایی است. 
حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: در انقلاب امام راحل فرمودند خون بر شمشیر پیروز است و با همین سخن جوانان به میدان آمدند و درکربلا تمام کارها و کلمات مکتبی برای درس گرفتن است. 

وی با اشاره به اینکه باید کار خالص و برای خدا باشد تاکید کرد: گاهی برخی چیزها که ما فکرمی کنیم قبول نمی شود ،همانها در درگاه خداوند مورد تائید است. 
حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: عبادت و کار نباید با غرور باشد و باید مواظب بود که اعمالمان همانطور که گفته شده است، انجام شود. 
وی تصریح کرد: مسئله اخلاص بسیار مهم است و یکی از درسهای کربلا اخلاص و روح بزرگ است. 

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه از فواید جلسات امام حسین (ع) این است که ما با آیات و روایات آشنا می شویم گفت: در کنار جلسه های عزاداری امام حسین (ع) باید جلسه قرآن نیز برگزار شود تا طعم و لذت فراگیری و فهم آن را بچشیم. 
حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد ،امام صادق (ع)می فرمایند هر کلمه قرآن درس دارد و امام حسین (ع) نیز در کربلا و عاشورا بر اساس قرآن سخنرانی می کردند. 
 
انتهای پیام /
 
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما