تاریخ انتشار
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۸
۰
کد مطلب : ۳۱۰۵۷
با مشارکت بنیاد دعبل خزاعی برگزار می شود

اختتامیه جایزه محتشم در برج میلاد/ ترویج فرهنگ عاشورا با فعالیت‌های ادبی و هنری

اختتامیه جایزه محتشم در برج میلاد/ ترویج فرهنگ عاشورا با فعالیت‌های ادبی و هنری
آیین پایانی چهارمین جایزه هنر و ادبیات محتشم با همکاری بنیاد دعبل خزاعی؛ امروز شنبه 6 آذر در برج میلاد برگزار می‌شود.
به گفته محمد حسین اسماعیلی این جایزه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با همکاری بنیاد دعبل، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان زیباسازی شهر تهران، برج میلاد، خبرگزاری قرآنی ایران و انجمن هنرهای تجسمی و با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی با تاکید بر ظرفیت فعالیت های ادبی و هنری و بهره گیری از ظرفیت هنر برای معرفی هر چه بهتر فرهنگ عاشورا برگزار می شود.
 
محمد حسین اسماعیلی دبیر چهارمین جایزه افزود: ما همچنین سعی می کنیم با برگزاری جایزه هنر و ادبیات محتشم، نسبت به تکریم و معرفی مفاخر فرهنگ ساز عاشورا و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ عاشورا، گام هایی را برداریم.
 
به گفته اسماعیلی: فراخوان چهارمین جایزه هنر و ادبیات محتشم روی سایت این جایزه که در نشانی اینترنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران قرار گرفته، بارگزاری شده است که محورهای آن عبارتند از: عاشورا در آئینه فرهنگ و ادب و هنر، نقش حماسه عاشورا در انقلاب اسلامی، نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ عاشورایی و شخصیت های عاشورا.
 
به گفته دبیر چهارمین جایزه هنر و ادبیات محتشم جوایز نفرات برگزیده چهارمین دوره این جایزه، به شرح زیر است: در بخش هنرهای تجسمی به نفرات اول تا سوم علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۸ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود. در بخش عکس به ۱۰ نفر، هر نفر ۷ میلیون ریال و در بخش شعر هم به ۱۰ نفر هر نفر ۵ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و تندیس اعطاء خواهد شد.
 
اسماعیلی با اشاره به بخش های جنبی و حاشیه ای چهارمین جایزه هنر و ادبیات محتشم گفت: در یکی از بخش های جنبی که به معرفی کتاب های برتر در زمینه فرهنگ عاشورایی اختصاص دارد، یک هیات انتخاب آثار منتشر شده در این زمینه در دو سال گذشته را مورد بررسی قرار می دهند و برترین ها را معرفی می کنند که به آنها جوایزی اعطاء خواهد شد.
 
دبیر چهارمین جایزه هنر و ادبیات محتشم ادامه داد: در بخش فضای مجازی هم سایت هایی که آثار متعدد و متنوعی در زمینه فرهنگ عاشورایی منتشر کرده اند، توسط هیات انتخاب بررسی می شوند و به برگزیدگان آنها جوایزی اهداء خواهد شد.
 
وی دبیران هیات های انتخاب هر یک از بخش های جایزه هنر و ادبیات محتشم را در سال جاری به شرح زیر معرفی کرد: در بخش شعر اسماعیل امینی، در بخش کتاب محمدرضا سنگری، در بخش عکس زنده روح کرمانی، در بخش هنرهای تجسمی سید امیر سقراطی و در بخش فضای مجازی حمید فرزام، مسئولیت دبیری هیات های انتخاب را بر عهده دارند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما