تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۳۸
۰
کد مطلب : ۳۱۰۸
در آلمان؛

دانشجويان کنگره ضداسلام‌گرايي را محکوم کردند

دانشجويان کنگره ضداسلام‌گرايي را محکوم کردند
به گزارش خيمه، اين کنگره که از سوي گروه هاي راست‌گرا سازماندهي شده با مخالفت شديد دانشجويان دختر آلماني، انجمن‌هاي اسلامي در آلمان و نمايندگان کليساي شهر کلن مواجه شده است.

گروهي از دانشجويان دختر با تشکيل زنجيره انساني در برابر مرکز اتحاديه ترک‌هاي مقيم آلمان مخالفت خود را با برگزاري اين کنگره اعلام کردند.

همچنين دانشجويان جوان دختر آلماني در حالي که دست زنان جوان محجبه ترک را گرفته بودند، خواستار پايان دادن به اين کنگره بودند.

وزارت امور خارجه آلمان نيز در پيامي به نيکلا سارکوزي، رئيس‌جمهور فرانسه و رئيس ادواري شوراي اتحاديه اروپا، از وي خواسته است تا مخالفت خود را با برپايي اين کنگره اعلام کند.

سه هزار مأمور پليس از گوشه و کنار ايالت نوردراين وستفالن و ديگر ايالت هاي نزديک، در شهر کلن مستقر شده‌اند تا از هر گونه بي‌نظمي و جنجال و برخورد احتمالي، در زمان سه روزه برگزاري کنگره جلوگيري کنند.

آنها از طرفي بايد امنيت کنگره را تأمين کنند و از طرف ديگر اين امکان را به مخالفان بدهند تا ديدگاه منفي خود را در اين باره بازتاب دهند. بعضي از دانشجويان سخنراني‌هايي در مخالفت با اين کنگره به راه انداخته اند، بعضي از انجمن هاي اسلامي نيز در محلي که قرار است مسجد احداث شود، مراسمي برگزار مي‌کنند و يک گروه مسلمان، مسيحي هوادار صلح، خواستار گردهمايي مسالمت‌آميزي عليه اين کنگره شده است.
مرجع : پارسینه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما