تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۵
۰
کد مطلب : ۳۱۱۵۵

زیارت مستحبی که باعث تضییع حق الناس شود، مورد رضایت الهی نیست

زیارت مستحبی که باعث تضییع حق الناس شود، مورد رضایت الهی نیست
حجت الاسلام ناصر نقویان هدف دین اسلام را استقرار اخلاق و تقوامداری در زندگی انسان ها دانست و گفت: عمق دینداری و حقیقت ایمان در باورهای انسان تجلی می یابد.

وی افزود: برخی افراد با قرض گرفتن به زیارت کربلا می روند و زمانی که می شنوند تمام گناهان زائر امام حسین(ع) بخشیده می شود، از ادای دین و پرداخت قرض خودداری می کنند، در حالیکه سیدالشهدا(ع) برای ادای امانت و جلوگیری از ظلم به شهادت رسید.

نقویان با اشاره به روایاتی، از ضرورت وفای به عهد سخن گفت و ادامه داد: رفتن به زیارتی مستحب که باعث تضییع حق الناس شود، مورد رضایت الهی نیست و امیرمومنان(ع) فرمود چه بسیار روزه دارانی که فقط تشنگی آن را درک می کنند و در زیارت نیز این گونه است.

این کارشناس مذهبی، همه مشکلات را از میل و نفس انسانی دانست و گفت: کسی که از ترس جهنم به گناه آلوده نمی شود، انسان بی تقواست و قرآن نیز در سوره معارج 9 صفت برای نمازگزاران ذکر می کند و در پایان می فرماید انسانی که این صفات را نداشته باشد جزو ستم کاران خواهد.

وی افزود: مبانی دینداری و مسیر تربیت را به خوبی درک نکرده ایم، از این تلاش می کنیم تا از قدرت استفاده کنیم در حالیکه دین آمده تا انسان رشدیافته تربیت کند.

 
انتهای پیام /
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما