کد مطلب : ۳۱۴۶۱
رضا معممی مقدم مدیرکل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات در نشست گفتوگوی آیینی؛
هیئات مذهبی برای سازمان تبلیغات بار مالی ندارند/ 91 هزار هیئت ثبت شده داریم
هشتمین جلسه از سلسله نشستهای گفتگوی آیینی با حضور رضا معممی مقدم مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از اهالی رسانه در سالن اجتماعات بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد.
گزیدهای از مطالب مطرح شده در این نشست را با هم مرور میکنیم:
*رسالت اداره کل تشکل های دینی هدایت و نظارت مراکز دینی و فرهنگی است. اصولا سیاست کلی در عرصه فرهنگ، عدم تصدیگری سازمانها و واسپاری ماموریتهای دینی و فرهنگی به جمعیت های مردمی برگرفته از مکتب فکری امام خمینی(ره) است.
*در سال 1375 فرایند شناسایی هیئات مذهبی شروع شد و تا سال1380 حدود 2760 هیئت شناسایی گردید. در سال 1385 مقدمات سازماندهی هیئات فراهم شد و سرانجام در حال حاضر 91628 هیئت ثبت شده داریم که 79392 برای آقایان و 12236 هیئت مخصوص بانوان است.
*اداره کل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در قالب گروه های هیئات مذهبی و مداحان، انجمن های اسلامی، مراسم و مناسبت های مذهبی و کانون های فرهنگی مردمی فعالیت ها را مدیریت و رصد مینماید.
*هیئات مذهبی نه تنها برای سازمان بار مالی ندارند، بلکه با جذب بودجه فرهنگی سایر نهادها، سازمان را در راستای تحقق ماموریتهای مدون یاری می رسانند.
*سامانه تحت وب طوبی که درگاه ثبت مشخصات مداحان و هیئات مذهبی است، بعنوان بانک اطلاعات دقیق و قدرت نرم سازمان تبلیغات در تصمیم گیری های فرهنگی است. از جمله مواردی که در این سامانه لحاظ می شود، سطوح مختلف مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) است که در فرایند آموزش و ارتقا رتبه اهمیت دارد.
*ثبت و حمایت از هیئات به معنی حاکمیتی شدن آنها نیست بلکه ابزاری است برای شناسایی، نظارت و تعامل. در واقع طبق قانون هر مجموعه ای برای فعالیت در کشور باید مجوز داشته باشد و هیئت ها با اخذ مجوز همسویی خود با سیاست های کلی نظام را می پذیرند.
*معاصر سازی ایام فاطمیه مسئله امروز ماست و ما همانقدر که به دشمن شناسی ایشان توجه داریم لازم است به دوست شناسی و نقش دوستان در زندگی و شهادت آن حضرت توجه کنیم.
انتهای پیام/
گزیدهای از مطالب مطرح شده در این نشست را با هم مرور میکنیم:
*رسالت اداره کل تشکل های دینی هدایت و نظارت مراکز دینی و فرهنگی است. اصولا سیاست کلی در عرصه فرهنگ، عدم تصدیگری سازمانها و واسپاری ماموریتهای دینی و فرهنگی به جمعیت های مردمی برگرفته از مکتب فکری امام خمینی(ره) است.
*در سال 1375 فرایند شناسایی هیئات مذهبی شروع شد و تا سال1380 حدود 2760 هیئت شناسایی گردید. در سال 1385 مقدمات سازماندهی هیئات فراهم شد و سرانجام در حال حاضر 91628 هیئت ثبت شده داریم که 79392 برای آقایان و 12236 هیئت مخصوص بانوان است.
*اداره کل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در قالب گروه های هیئات مذهبی و مداحان، انجمن های اسلامی، مراسم و مناسبت های مذهبی و کانون های فرهنگی مردمی فعالیت ها را مدیریت و رصد مینماید.
*هیئات مذهبی نه تنها برای سازمان بار مالی ندارند، بلکه با جذب بودجه فرهنگی سایر نهادها، سازمان را در راستای تحقق ماموریتهای مدون یاری می رسانند.
*سامانه تحت وب طوبی که درگاه ثبت مشخصات مداحان و هیئات مذهبی است، بعنوان بانک اطلاعات دقیق و قدرت نرم سازمان تبلیغات در تصمیم گیری های فرهنگی است. از جمله مواردی که در این سامانه لحاظ می شود، سطوح مختلف مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) است که در فرایند آموزش و ارتقا رتبه اهمیت دارد.
*ثبت و حمایت از هیئات به معنی حاکمیتی شدن آنها نیست بلکه ابزاری است برای شناسایی، نظارت و تعامل. در واقع طبق قانون هر مجموعه ای برای فعالیت در کشور باید مجوز داشته باشد و هیئت ها با اخذ مجوز همسویی خود با سیاست های کلی نظام را می پذیرند.
*معاصر سازی ایام فاطمیه مسئله امروز ماست و ما همانقدر که به دشمن شناسی ایشان توجه داریم لازم است به دوست شناسی و نقش دوستان در زندگی و شهادت آن حضرت توجه کنیم.
انتهای پیام/