تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۵
۰
کد مطلب : ۳۱۶۱۹
دکتر محمدرضا سنگری، عضو هیئت علمی بنیاد دعبل

شهدا هنرمندان واقعی هستند

محمدرضا سنگری در همایش تجلی شیدایی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آن‌ها که ما به‌عنوان شهید می‌شناسیم هنرمندان واقعی هستند که با دادن جان خود هنر واقعی را به نمایش گذاشتند و هیچ‌وقت کارشان فراموش نمی‌شود.

عضو هیئت علمی بنیاد دعبل افزود: شهید آوینی یکی از بارزترین شخصیت‌های هنری است که جریان زلال درونی، آن را به‌عنوان هنرمند نشان می‌داد، همه زایش‌ها و جلوه‌های هنری در خلوت‌ها نمایان می‌شود و ناگفته نماند که زیبایی نمی‌تواند پنهان بماند و به‌مرورزمان خود را نشان می‌دهد.

این عاشورا پژوه با اشاره به معنای تجلی لغوی و مفهومی شیدایی عنوان کرد: تجلی به معنای نور است، تجلی یعنی بروز نور و اگر نور وجود نداشته باشد، جهان تاریک می‌شود، هرکسی در جهان می‌تواند نور و جلوه خود را همچون هنرمندان داشته باشد.

وی یادآور شد: هنرمند کسی است که دائم در حال آفریدن است و برای خلق هنر باید همیشه درصحنه حضورداشته باشند مانند شهید آوینی که همواره درصحنه حضور داشت.
سنگری اظهار کرد: شیدا در فرهنگ گذشته ما به معنای افراد دیوانه و شیفته خورشید است که به سبب قلیان عشق صرفاً به دوست می‌پردازند، هنرمندان انقلابی نیز چشم بصیرت یافتند و چیزهایی که باید را دیدند و به آن عشق ورزیدند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما