تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۹
۰
کد مطلب : ۳۳۹۰۸

رضایت کلی زائران اربعین از ساماندهی مرزها

رضایت کلی زائران اربعین از ساماندهی مرزها
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برای سومین سال، از زائران شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین حسینی نظرسنجی کرد. این نظرسنجی بین روزهای ۶ تا ۱۱ آبان ماه سال جاری از ۱۴۹۱ از افرادی انجام شده که برای ورود به کشور مرزهای زمینی (شلمچه، چزابه و مهران) را انتخاب کرده‌اند.
نتایج نظرسنجی نشان می­‌دهد در مجموع زائران از ساماندهی مرزها هنگام خروج و ورود رضایت داشته‌اند، به‌گونه­‌ای که حدود ۶۲ درصد از آنها ساماندهی مرزها هنگام خروج را خوب و خیلی خوب توصیف و ۲۸ درصد نیز عملکرد مسئولان در این زمینه را متوسط ارزیابی کرده‌اند.
همچنین ۶۶ درصد زائران ساماندهی مرزها هنگام ورود به کشور را خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند و حدود ۲۷ درصد ارزیابی متوسطی در این زمینه داشته‌اند. ۶۶ درصد نیز عملکرد دولت در دایر کردن ایستگاه‌های صلواتی دولتی را خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند و ۵۴ درصد خدمات درمانی اورژانس و هلال احمر را خوب و خیلی خوب دانسته‌اند. ۳۱ درصد در این زمینه ارزیابی متوسط داشته‌اند.
یکی از خدماتی که امسال به زائران اربعین از سوی دولت ارائه شد، ارائه ارز (دینار) مسافرتی بود. ثبت‌نام ارز مسافرتی از طریق پیام‌رسان «بله» صورت گرفت که در این زمینه ۴۷.۶ درصد زائران از این اقدام (یعنی ثبت‌نام ارز مسافرتی از طریق پیام‌رسان) اظهار نارضایتی کرده و ۴۵.۳ درصد اظهار رضایت کرده‌اند. ۷.۱ درصد پاسخگویان نیز در این زمینه نظری نداشته‌اند.
مطابق نتایج نظرسنجی ۴۳.۵ درصد زائرانی که مسیر زمینی را برای برگشت به کشور انتخاب کرده‌اند ارز مسافرتی دریافت کرده و مابقی دریافت نکرده‌اند. فقط ۱۹ درصد زائران میزان ارز مسافرتی را مناسب و خیلی مناسب دانسته‌اند و ۴۶ درصد این میزان را ناکافی عنوان کرده‌اند و مابقی نظر بینابین داشته‌اند.
در مجموع ۱۵ درصد پاسخگویان از فرایند دریافت ارز مسافرتی رضایت زیاد و خیلی زیاد داشته‌اند، ۴۷ درصد رضایت کم و خیلی کم داشته و ۳۱ درصد نیز رضایت متوسطی در این زمینه داشته­‌اند. مابقی پاسخگویان به این سؤال پاسخ مشخصی نداده‌اند.
میزان رضایت بر حسب کسانی که ارز مسافرتی دریافت کرده‌اند نیز نشان می‌دهد ۲۷ درصد دریافت‌کنندگان ارز دولتی از فرایند دریافت دینار، رضایت زیاد و خیلی زیاد، ۳۸.۲ درصد رضایت متوسط و ۳۴ درصد رضایت کم و خیلی کم داشته‌اند.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما