تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۳۷
۰
کد مطلب : ۳۴۰۲

جامع‌ترين نرم‌افزار منابع تاريخ اسلام توليد شد

به گزارش خيمه، نمايش متن کامل 83 عنوان کتاب تاريخی در 410 جلد از جمله تاريخ الطبری، الکامل، انساب‌الاشراف، تاريخ ابن‌خلدون، تاريخ الاسلام‌ذهبی، تجارب‌الامم، البدايه و النهايه، امتاع‌الاسماع، الطبقات‌الکبری، تاريخ‌الیعقوبی، مروج‌الذهب و احسن‌التقاسيم از بخش‌های اين نرم‌افزار به شمار می‌رود.

ارايه قابليت‌های فنی و محتوايی کارآمد و متنوع در بخش‌های اصلی برنامه (کتابخانه، تاريخ‌نامه و نگارخانه) استخراج مفاهيم تاريخی در 10 گروه اصلی و 23 عنوان ترجمه فارسی از کتب مهم تاريخی به همراه امکان مقايسه با متن اصلی از ويژگی‌های ديگر اين نرم‌افزار است.

متن کامل قرآن کريم و ترجمه فارسی آن با امکان جست‌وجو در آيات، امکان مقايسه متون برنامه با يکديگر،‌ ارايه متون ارزشمند تاريخی قرن سوم تا قرن نهم هجری و دسترسی به نقشه‌های تاريخی، تصاوير و شجره‌نامه‌های متعدد از ديگر قابليت‌های اين نرم‌افزار به شمار می‌رود.

دسترسی به متن موردنظر از طريق فهرست درختی و گزينشی، مرتب‌سازی و محدود کردن کتب برنامه به وسيله دامنه کتابی، جلدی و فرمتی، استخراج مفاهيم تاريخی در 10 گروه اصلی شامل آيات، مفاهيم، نام‌ها، جغرافيا، زمان، تشکل‌ها، رويدادها، نصوص، ادبيات و موضوعات ديگر و دارا بودن لغت‌نامه لسان‌العرب از امکانات پيشرفته اين نرم‌افزار است.

قابليت افزودن الفاظ کتب و نمايه‌های شخصی به فهرست نمايه‌های برنامه، مقايسه متون عربی و ترجمه فارسی آنها، امکان مقايسۀ دو متن مختلف از يک يا دو کتاب با يکديگر، جست‌وجوی ساده و پيشرفته در متن و فهرست و دسته‌بندی کتب برنامه با عناوينی چون؛ جغرافيا، تاريخ عمومی، شرح حال، سيرۀ نبوی و انساب از ديگر امکانات آن است.

ارايه بخش نگارخانه در سه محور شامل، دسترسی به 733 تبارنامه، 57 نقشه و 101 تصوير تاريخی با امکان جست‌وجو در عناوين و نام‌ها، بازگشت به مراحل طی شده در برنامه به وسيله قابليت وضعيت قبلی و بعدی، امکان استفاده از اطلاعات تقويمی روز بر اساس سه تقويم هجری‌ شمسی، هجری قمری و ميلادی، امکانات متنوع پژوهشی مانند حاشيه‌نویسی، نمايه‌زنی، علامت‌گذاری و رنگی کردن، انتقال متن به يادداشت با امکان ذخيره، ويرايش و چاپ و نيز انتقال مستقيم متن و فهرست انتخابی به محيط word و برعکس از امکانات موثر اين نرم‌افزار است.

علاقه‌مندان به تهيه اين نرم افزار می‌توانند به فروشگاه مرکز تحقيقات، واقع در قم، خيابان شهدا، جنب بانک سپه، فروشگاه شبکه و يا به ساختمان نور واقع در قم، بلوار جمهوری‌اسلامی مراجعه نمايند.

ضمنا پايگاه نورسافت (http://www.noorsoft/.) نيز آماده ارايه خدمات در اين زمينه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما