تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۹
۰
کد مطلب : ۳۴۲۰۰

برنامه های هفته فرهنگی ری تشریح شد

برنامه های هفته فرهنگی ری تشریح شد
عباس سلیمی ظهر امروز در خطبه های پیش از نماز جمعه تهران افزود: در هفته فرهنگی ری همزمان با بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برنامه ها و خدمات مختلفی به مردم و زایران ارایه می شود.
سلیمی ادامه داد: این هفته فرهنگی از هفدهم آذرماه آغاز می شود و تا بیست و چهارم آذرماه همزمان با شب ولادت امام حسن عسگری (ع) ادامه دارد.
به گفته وی، بهره وری از فیض زیارت عبدالعظیم حسنی (ع)، مراکز متعدد آستان، بازدید زایران از کارگاه ساخت جدید ضریح این حضرت، آشنایی با خدمت رسانی افتخاری در آستان، نذورات و غیره از برنامه های هفته فرهنگی ری است.
سلیمی اضافه کرد: مهدکودک، دبستان، دبیرستان، حوزه علمیه، مرکز قرآنی و نجوم و غیره در این مجموعه خدماتی به مردم ارایه می کنند.
به گفته وی، سالیانه بیش از چهار هزار نوجوان و جوان در مراکز قرآنی آموزش می بینند و مرکز دارالشفاء نیز به مردم خدمت درمانی ارایه می کند.
«آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در سال 10 میلیون زائر دارد و به گفته امام هادی (ع) زیارت این حضرت، به مثابه زیارت امام حسین (ع) در کربلاست».
به گزارش ایرنا، عبدالعظیم حسنی (ع) از نوادگان پیشوای دوم شیعیان حسن بن علی بن ابیطالب (ع) بود که در شهر ری در مدفون شده‌ است.
بنای این آرامگاه مربوط به دوره ایلخانی- دوره صفوی - دوره قاجار می شود که یازدهم بهمن ۱۳۳۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما