تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰
۰
کد مطلب : ۳۴۸۶۶
آیت الله محمودی گلپایگانی:

مداحان مظلومیت ائمه‌ای که کمتر نام‌شان برده می‌شود را برطرف کنند

مداحان مظلومیت ائمه‌ای که کمتر نام‌شان برده می‌شود را برطرف کنند
همزمان با سالروز شهادت حضرت هادی(ع) ، مراسم عزاداری پیاده علما، طلاب و مردم ورامین با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین و جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده شهدا برگزار شد.
مردم مؤمن ورامین در سوگ امام علی النقی الهادی علیه السلام ، از صبح یکشنبه در مصلی صاحب الزمان (عج) این شهرستان به عزاداری پرداخته و اشک ماتم ریختند و در ادامه و طبق یک آئین سنتی چندین ساله، سپس در خیابان‌های شهر حضور پیدا کرده و به عزاداری پرداختند.
آیت الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی باسابقه‌ترین امام جمعه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: امام هادی (ع) در آن اوضاع خفقان و در حالی که ارتباط با بدنه جامعه بسیار سخت بود در «زیارت جامعه کبیره» اقدام به تبیین جایگاه امامت و ولایت کردند.
وی با بیان این مطلب که عبودیت و بندگی امام علی النقی (ع) بی نظیر است و با اشاره به سایر ویژگی‌های امام هادی(ع) و با بیان این موضوع که توحید، تحصیل علم، رسیدگی به مستمندان، فقرا، مبارزه با ظلم و استکبار از خصوصیات بارز امام علی النقی(ع) است، گفت: زیارت جامعه کبیره یک دوره کامل امام شناسی و بررسی نقش و تأثیر امام در جامعه است و نه تنها معارف امامت و ائمه قبل از امام هادی (ع) تشریح شده که شیعیان نسبت به ائمه بعد از آن حضرت و نیز دوران غیبت آماده می‌شوند.
وی تصریح کرد: امام هادی(ع) پرچم ولایت را زمانی به دوش گرفت که متوکل دست و سرها را از بدن ها جدا می‌کرد و به ائمه اطهار(ع) اهانت می‌کرد ،تا یاد اهل بیت(ع) را از ذهن‌ها پاک کند ، اما با تلاش امام هادی(ع) دشمنان نتواستند ، نام اهل‌بیت(ع) را از ذهن مردم پاک کنند.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما