تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۵۳
۰
کد مطلب : ۴۰۴۷
در آستانه عید قربان؛

تدابير امنيتي در بغداد و نجف تشديد شد

تدابير امنيتي در بغداد و نجف تشديد شد
به گزارش خیمه، حدود 34 هزار نيروي امنيتي در نجف اشرف مستقر خواهند شد.

به پليس و ارتش براي اين رويداد، که عراقي‌هاي سني آن را از روز دوشنبه و شيعيان از روز سه‌شنبه جشن خواهند گرفت دستورهايي داده شده است.

در بغداد، براساس‌ طرح امنيتي مربوط به عمليات نظامي و پليس محدوديت‌هايي براي پيشگيري از حملات تروريستي برقرار شده است.

ساکنان بغداد به اين ترتيب در طول چند روز مراسم عيد قربان نمي‌توانند خودرو خود را در خيابان هاي اصلي پايتخت، جلو مراکز مذهبي و در نزديکي پارک ها و بازارها متوقف کنند.

علاوه بر اين موتورسيکلت‌ها و گاري‌ها از هرنوعي که عموما براي حملات مورد استفاده قرار مي‌گيرند، نبايد در بازارها متوقف شوند.

‌مقامات عراقي در بيانيه‌اي از ملت عراق خواستند تا همکاري کنند و از نيروهاي امنيتي خواستند تا هوشياري خود را افزايش دهند.

در شهر نجف واقع در 160 کيلومتري جنوب بغداد،‌ 34 هزار نفر از نيروهاي پليس و ارتش مستقر خواهند شد؛ شيعيان به مناسبت اين عيد به‌ويژه به گورستان بزرگ اين شهر يعني وادي‌السلام که اعضاي اين جامعه از قرن‌ها پيش در آن مدفون هستند، خواهند رفت.

بالگردهاي ارتش آمريکا نيز در طول اين مراسم بر فراز شهر نجف گشت‌زني خواهند کرد و نيروهاي عراقي تجهيزات جديدي براي کشف مواد منفجره دريافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بغداد، اين فناوري امکان کشف آثار مواد منفجره را بر روي افرادي که به بمب‌ها دست زده‌اند يا آن را جابه‌جا کرده‌اند، فراهم مي‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما