تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۲۹
۰
کد مطلب : ۴۴۱۹

عزاداري مردم چهارمحال و بختياري با وجود بارندگي برگزار شد

عزاداري مردم چهارمحال و بختياري با وجود بارندگي برگزار شد
به گزارش خیمه، مردم اين ديار در اين آيين‌ها با راه اندازي دسته‌هاي زنجير زن و سينه زن و كارون‌هاي شيرخوارگاه در سوگ شهادت امام سوم شيعيان به عزداراي پرداختند.

پرچم‌هاي سياه به نشانه عزا به اهتزاز درآمده و خيمه‌هاي عزاداري در سوگ سالار شهيدان در جايي جايي شهر و روستاي چهارمحال و بختياري برپا شده است.

شور عزاي حسيني با نزديك شدن به روزهاي تاسوعا و عاشورا در چهارمحال و بختياري به اوج خود رسيده و كودك و جوان و پير در اين مصيب اشك ماتم جاري مي كنند.

بوي دود و اسپند، صداي طبل و بوق شيپور و نصب پرچم‌هاي سياه در سردر مساجد و حسينيه ها تصاوير و صحنه‌هاي آشنايند كه در تمامي نقاط اين استان طنين‌انداز شده و مجالس سخنراني و سوگواري سيدالشهدا(ع) با حضور خيل عزاداران حسيني در همه اماكن مذهبي برپا شده است.

توزيع غذاي نذري همچون حليم، شله زرد و شله توسط مردم از جمله برنامه هاي خودجوش عزاداری امام حسين(ع) در استان است.

در محرم امسال بيش از 735 هيات مذهبي، وجود 114 گروه تعزيه و 500 مكان براي عزاداري امام حسين(ع) در چهارمحال و بختياري به تعزيت و تعظيم خاندان نبوت و اهل بيت (س ) مي پردازند.

به مناسبت ايام محرم و دهه نخست اين ماه، آيين‌هاي ويژه غبارروبي گلزار شهدا مزار فوت شدگان در شهرها و روستاهاي چهارمحال و بختياري در عصر جمعه برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما