تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۰۵
۰
کد مطلب : ۴۵۹

جشنواره فیلم کوثر از حرم رضوی آغاز می‌شود

جشنواره فیلم کوثر از حرم رضوی آغاز می‌شود
به گزارش خیمه، معاونت امور رسانه ای و اطلاع رسانی جشنواره اعلام کرد: این مراسم که همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) برپا می‌شود با هدف عرض تسلیت ستاد برگزاری جشنواره کوثر، هنرمندان و فعالان سینما در بارگاه امام هشتم شیعیان (ع) و حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) پیش‌بینی شده است.

حدود 500 نفر از هنرمندان، سینماگران، بازیگران، کارگردانان، فعالان سینما و نمایندگان رسانه های گروهی همزمان با برگزاری جشنواره کوثر عازم شهر مشهد می‌شوند تا در جشن سینمایی کوثر حضور یابند. 277 فیلم سینمایی، ویدئویی، کوتاه، مستند، 135 ثانیه‌ای و نمایندگان آفریقای جنوبی، هلند، بلژیک، لبنان، سوئیس، یمن، فلسطین، ترکیه، کویت، انگلستان، کانادا، بوسنی و هرزگوین، فرانسه، روسیه و هند در جشنواره حضور دارند.

جشنواره فیلم کوثر در مدت سه روز در پنج سالن سینمایی مجموعه سیمرغ و دو سالن سینمایی قدس شهر مشهد برگزار می‌شود. چند برنامه جنبی شامل زیارت جمعی مرقد مطهر، دیدار از خانواده شهدا، دیدار و عیادت از آسایشگاه جانبازان و تجدید میثاق و مودت با یادگاران هشت سال دفاع مقدس، دیدار از اماکن تاریخی و مذهبی شهر مشهد نیز در طول سه روز برگزاری جشنواره پیش بینی شده است.

بیش از 30 هزار قطعه بلیت در سطح سازمان‌ها، دستگاههای اجرایی، مراکز فرهنگی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی توزیع شده و علاقمندان جهت دریافت بلیت می‌توانند به مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) واقع در بلوار امامت، رو به روی امامت 18 مراجعه کنند یا با تماس با شماره 3- 6075481 نسبت به دریافت سهمیه بلیت اقدام نمایند.

دانشجویان می‌توانند از فیلم‌‌های بخش بین‌المللی جشنواره به صورت آزاد استفاده کنند. هماهنگی‌های لازم نیز انجام شده تا دانش‌آموزان مراکز مختلف شهرهای خراسان رضوی و دانشجویان مراکز آموزش عالی، پیام نور و آزاد اسلامی از برنامه‌های جشنواره بهره گیرند.

به نقل از خبرگزاری مهر ، سومین جشنواره فیلم کوثر به همت ستاد آیه‌های ایثار و تلاش و استانداری خراسان رضوی با همکاری معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد از 20 تا 23 آذرماه در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما