تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۵۵
۰
کد مطلب : ۴۷۸

"نگاهی نو به جریان عاشورا" منتشر شد

"نگاهی نو به جریان عاشورا" منتشر شد
به گزارش خیمه، در مجموعه حاضر تلاش شده است زوايايي از تاريخ زندگي امام حسين(ع) بررسي شود در مقالات اين مجموعه ٣ موضوع اساسي مورد بحث واقع شده است: شخصيت امام حسين(ع) و واقعه عاشورا، اصحاب و ياران سيدالشهدا و بناهاي مقدس منتسب به آن حضرت.

در «رازهاي ماندگاري عاشورا» نويسنده كوشيده است نشان دهد چه علل وعواملي در ماندگاري نام و يادعاشورا موثر بوده اند و چرا از ميان رويدادهاي صدر اسلام و ادوار بعدي، اين واقعه تبلور و تجلي بيشتري يافته است.

مقاله «امام حسين(ع) و صلح امام حسن(ع)» در پي آن است تا بيان كند آن حضرت پيش از امامت از چه جايگاهي برخوردار بوده است.مقاله «جوانان و نوجوانان در كربلا» نقش آفريني جوانان و نوجوانان را در صحراي كربلا تصوير كرده و نشان داده است كه جمع اندك ياران امام(ع) متشكل از طيف هاي مختلف بوده است.

«شهداي علوي تبار در واقعه كربلا» ديگر مقاله اين مجموعه است كه در آن تعداد فرزندان امام علي(ع) كه در عاشورا به شهادت رسيدند جست وجو شده است.«نقش زنان در نهضت عاشورا» جايگاه زنان را در جريان عاشورا باز گفته است و «بازماندگان واقعه عاشورا» اسباب زنده ماندن چند تن از ياران همراه امام(ع) را بررسي كرده است. 

مقاله «شهادت امام حسين(ع) از منظر اهل سنت» ديدگاه اهل سنت را درباره جايگاه معنوي امام حسين(ع) در جريان قيام عاشورا بيان كرده و تاييد بسياري از انديشوران اهل سنت را نسبت به قيام اباعبد الله الحسين(ع)، نشان داده است. 

«بني هاشم پس از قيام عاشورا»، «نقش تبليغي اهل بيت در نهضت عاشورا»، «رأس الحسين(ع) و مقام هاي آن»، «حائرحسيني در گذر تاريخ» و«تعداد ياران امام حسين(ع) در كربلا» ديگر عناوين مقالات مجموعه حاضر است كه در ٥٠٤ صفحه و به قيمت ٣٥٠٠٠ ريال از سوي بوستان كتاب قم منتشر شده است.


نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما