تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۰۷
۰
کد مطلب : ۴۹۰۳

برگزيدگان سوگواره پوسترهاي عاشورايي معرفي شدند

برگزيدگان سوگواره پوسترهاي عاشورايي معرفي شدند
به گزارش خیمه، در مراسم پاياني اين سوگواره روز گذشته محمدصابر شيخ رضايي به عنوان نفر نخست بخش عاشورا، شمس‌الدين غازي به عنوان نفر نخست بخش قمر بني‌هاشم و محمد ربيعي به عنوان نفر نخست بخش كتيبه‌نويسي معرفي شدند.

مجيد كاشاني و محمد ربيعي نيز به طور مشترك به عنوان نفرات دوم بخش عاشورا، محمود ساكي به عنوان نفر دوم بخش ويژه و سيدحسين جعفرنژاد به عنوان نفر دوم بخش كتيبه‌نويسي معرفي شدند.

همچنين عليرضا جوادي و محمدصابر شيخ‌رضايي نيز به ترتيب عنوان نفرات سوم بخش‌هاي عاشورا و قمر بني‌هاشم را به خود اختصاص دادند، اما هيچ هنرمندي شايسته عنوان نفر سوم بخش كتيبه‌نويسي شناخته نشد.

سومين سوگواره پوستر هاي عاشورايي هچنين از حسين ماهراني، مصطفي مهري، محمد صمدي، محبوبه نجفي، محمد عديلي پور، پريسا رضي پور، علي آقا حسين‌پور، يونس رجبي، رضا ملكي‌نژاد و سيدنويد درخش قدرداني كرد.

نمايشگاه سوگواره پوسترهاي عاشورايي به منظور ارائه نمونه هاي برتر هنر گرافيك با موضوع معنوي و مذهبي عاشورا به وسيله حوزه هنري در سطح ملي هر سال در ايام سوگواري سالار شهيدان برپا مي شود.

تاكنون آثار ارائه شده در اين سوگواره با استقبال زياد علاقه‌مندان به هنر و معرفت روبه‌رو شده است و درخواست‌هاي زيادي براي چاپ و نشر منتخب پوسترهاي اين سوگواره در شمارگان زياد و استفاده از آنها در سطح تكايا و دسته هاي عزاداري سالار شهيدان وجود دارد.

 سومين سوگواره پوسترهاي عاشواريي در سه بخش عاشورا، بخش ويژه (قمر بني هاشم) و كتيبه‌نويسي نوين از روز چهاردهم دي‌ماه در نگارخانه هاي ابوالفضل عالي حوزه هنري و خانه هنرمندان ايران برپا شد و با نمايش مجموعه‌اي شامل 110 اثر عاشورايي توانست توجه علاقه‌مندان به هنر معنوي را به خود جلب كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما