تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۶
۰
کد مطلب : ۵۱۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم:

قرآن و اهل بیت مکمل یکدیگرند

قرآن و اهل بیت مکمل یکدیگرند
به گزراش خیمه، حجت‌الاسلام سيد «عبدالله هاشمی» مديركل اوقاف و امور استان قم در مراسم اختتامیه سی امین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: در اين دوره از مسابقات 550 نفر شركت كرده بودند كه نسبت به سال گذشته 60 درصد افزايش داشته است.

وی ادامه داد: سی‌امين دوره از مسابقات قرآن كريم در دو گروه سنی و با حضور برادران و خواهران برگزار شد كه شركت‌كنندگان در رشته‌های حفظ 20،10 و كل قرآن كريم، قرائت و ترتيل با يكديگر به رقابت پرداختند.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم با بيان اينكه استان قم از قابليت‌های بسياری در زمينه قرآنی برخوردار است، گفت: بايد افراد توانمند در زمينه قرآنی را شناسايی و در تمام زمينه‌های قرآنی فراگير كنيم.

حجت‌الاسلام هاشمی در ادامه قرآن و اهل بيت(ع) را مكمل يكديگر عنوان كرد و اظهار كرد: انسان بدون استفاده از احاديث اهل بيت(ع) نمی‌تواند به مفاهيم قرآنی دست يابد و تمامی ما برای رسيدن به آن درجه تعالی و زندگی سعادتمند بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم.

وی به تاكيدات قرآن كريم درباره مسئله امر به معروف و نهی از منكر اشاره كرد و گفت: اين امر، مقوله‌ است كه قرآن به آن توجه بسياری دارد و نبايد در جامعه به فراموشی سپرده شود.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم افزود: افزايش ظريب امنيت جامعه در گرو توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منكر است كه بايد در جامعه به صورت جدی عملی شود.

همچنين، سی‌امين دوره مسابقات قرآن كريم اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان قم در رشته حفظ 10 جز علی روحانی‌نژاد، حفظ 20 جز حسين معتمدی، حفظ كل غلامحسين سميعی‌فر، قرائت محمد زاهدی و رشته ترتيل علی عليزاده در قسمت بزرگسالان به مقام نخست رسيدند.

در قسمت شكوفه‌های برادران نيز در حفظ 10 جز احمد ژرفی يگانه، حفظ 20 جز علی آخوندان، حفظ كل مهدی عارفی، قرائت محمد خلف‌زاده و رشته ترتيل مقدسيان به برتری رسيدند.

در قسمت خواهران هم فاطمه قرايی، طاهره نائبی موحد، كدخدايی، مرضيه توفيق نيا و نجمه سادات ميرترابی در قسمت بزرگسالان حائز رتبه شدند.

همچنين، در قسمت تواشيح نيز گروه تواشيح بقيه‌الله قم به عنوان گروه برتر معرفی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما