تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۴۵
۰
کد مطلب : ۵۱۷
در نشست تخصصی مهدویت عنوان شد؛

برای تعجیل در ظهور، عدالت خواهی را نهادینه کنیم

برای تعجیل در ظهور، عدالت خواهی را نهادینه کنیم
به گزارش خیمه، نشست «بایسته های مطالعات تطبیقی اندیشه مهدویت در عرصه علوم تربیتی و اخلاق» از سلسله نشست های تخصصی پژوهشکده مهدویت با حضور فرهیختگان حوزوی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. 

در این نشست حجت‌الاسلام عباس پسندیده استاد حوزه و دانشگاه، باتبیین مفهوم علوم تربیتی، روانشناسی و اخلاق از دیدگاه مهدویت گفت: در حوزه مباحث دینی، علم اخلاق و علوم تربیتی، جامعه شناسی و روانشناسی، ابزاری هستند که کمک می کنند تا تعریف درستی از موضوعات و روش های مناسب فهم مهدویت طراحی شود. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه تعلیم و تربیت، اخلاق و روانشناسی منابع اختصاصی محدودی در عرصه مهدویت وجود دارد گفت: محققین بر اساس آموزه های مهدویت، نخست باید اهداف و راهبرد خود را مشخص و انتظارات اخلاقی و تربیتی برای فراهم نمودن مقدمات و فرارسیدن زمان ظهور را تبیین کنند. 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برای اینکه فاصله غیبت تا ظهور را کوتاه کنیم، نیازمند تبیین امور اخلاقی و تربیتی هستیم و برای تحقیق این امر، باید از مرحله تئوری بگذریم و به مرحله عملیاتی برسیم. 

حجت‌الاسلام پسندیده یادآور شد: امام زمان(عج) برای تحقق عدالت ظهور خواهد کرد و لذا مردم باید عدالت خواه باشند و با آموزه های دینی تربیت شوند تا داوطلبانه شرایط عدالت محوری را بپذیرند. 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام جانبازی، طی سخنانی با تأکید بر لزوم گسترش پژوهش پیرامون مهدویت گفت: پژوهش های تطبیقی بسیاری در حقوق، سیاست، جامعه شناسی و امور تربیتی درباره اندیشه مهدویت صورت گرفته، اما نگاه این پژوهش ها جزئی است و دارای جایگاه علمی نمی باشد

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما