تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۱۷
۰
کد مطلب : ۵۲۱۹

«خورشید اردهال» زندگي فرزند امام باقر(ع) را روایت می‌کند

«خورشید اردهال» زندگي فرزند امام باقر(ع) را روایت می‌کند
به گزارش خيمه، جمال شورجه دربارۀ مجموعه تلويزيوني «خورشيد اردهال» گفت:«این مجموعه در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای با مشارکت آستان قدس رضوی و شبکه اصفهان تولید می‌شود.»

وي افزود:«فیلمنامه را ابتدا آقاي حریری با مشاوره ناصر بنی‌آدم از طرف حوزه علمیه کاشان نوشت، اما ناصر هاشم‌زاده به‌زودی فیلمنامه "خورشید اردهال" را با نظارت شورجه از نو می‌نویسد.»

عظیمی میرآبادی درباره فرزند امام محمد باقر گفت:«علی بن محمد باقر(ع) از فرزندان بلافصل امام محمد باقر(ع) و برادر امام جعفر صادق(ع) است. او در مشهد اردهال دفن شده و در مجموعه "خورشید اردهال" به دلایل ورود او به کاشان و نتایج سفرش می‌پردازیم.»

وي توضيح داد:«در واقع در قرن دوم هجری، مردم کاشان خسته از ظلم حکومت از امام محمد باقر(ع) راهنمایی می‌خواهند و او علی‌بن‌محمد باقر(ع) را روانه کاشان می‌کند تا امور مردم را اداره کند. تا اینکه بعد از چند سال حکومت جنگی به راه می‌اندازد و حضرت و یاران را در مشهد اردهال به شهادت می‌رسانند.»

عظیمی درباره پذیرش تهیه این مجموعه توضیح داد: «نزدیک به دو سال است این پروژه را پیگیری می‌کنم، تا اینکه به مرحله اجرا رسید. به نظرم شخصیت علی‌بن‌محمد باقر(ع) جای پرداخت بیشتر دارد تا مردم نیز شناخت بیشتری از شخصیت او پیدا کنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما