تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۴۹
۰
کد مطلب : ۵۲۲۹

سریال‌های مذهبی مانع شبیخون مي‌شوند

سریال‌های مذهبی مانع شبیخون مي‌شوند
به گزارش خيمه، مشاور معاون پارلمانی – حقوقی ریاست جمهوری مطلب در رابطه با سریال های تاریخی و مذهبی گفت:« ساخت این گونه سریال ها از چند جهت مثبت ارزیابی می شود و می‌تواند الگوی مناسبی برای جامعه به خصوص جوانان باشد.»

ایرج ندیمی با اشاره به شناخت کمِ جامعه ما نسبت به موضوعاتي از اين دست، افزود:«بخشی از مسائل در مورد وقایع تاریخی مورد ابهام و یا تغییرات گوناگون است که از اين نظر، این سریال ها می توانند وحدتي نسبی ایجاد کنند.»

وي ساخت این گونه سریال‌ها را مفید دانست و اظهار داشت: « ما هراندازه که بتوانیم از حوادث واقعی تاریخی پرده‌برداری کنیم و اشکال مختلف زندگی، معیشتی، ارتباطات، دیپلماسی، روابط خانوادگی، سیاسی و... آنها را به تصویر بکشیم، در حقیقت موجبات گرایش‌هاي معنوی و مذهبی و ملی و تاریخی مردم را فراهم خواهیم ساخت.»

نديمي سرمایه گذاری‌های چند میلیاردی برای ساخت چنين سریال‌هايي را مهم دانست و تصریح کرد: «باید برای ساخت قصص قرآنی و به خصوص احسن القصص، بيشتر سرمایه گذاری کرد تا بین مردم و این مقولات، پیوند عمیق تری ایجاد شود.»

مشاور معاون پارلمانی – حقوقی ریاست جمهوری یادآور شد: « البته انتقاداتی هم وجود دارد و از آنجایي که گاه در تاریخ بین مفسرین و مورخین وحدت کمتری مشاهده مي‌شود، ما نباید از انتقادات بهراسیم.»

وی با اشاره به ذکر نام 25 پیامبر و 14 معصوم در قرآن کریم، کتب متعدد و معتبر داستان‌های قرآنی ، کتب ادبی معروف مانند شاهنامه ، کلیله و دمنه ، مثنوی ، مرزبان‌نامه و... از ادبای ایران، خاطر نشان کرد: «تمام این موضوعات که برای ساخت سریال‌های تلویزیونی مناسب و جالب هستند ، نیاز به امکانات زیادی ندارند و می‌توانند از ابعاد مختلف حماسی ، عاطفی ، ادبی ، تاریخی و .. نيز مورد استفاده قرار گیرند. از این رو، تهیه کنندگان ما باید به این موضوعات بیشتر توجه کنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما