تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۰۷:۵۲
۰
کد مطلب : ۵۹۵

تقدیر از شرکت روسی سازنده "قرآن طلایی"

به گزارش خیمه، لوح تقدیر دیگری نیز از طرف نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به "ولادیمیر پروساکف" مدیر این شرکت روسی اعطا شد.

"محمد حسین هاشمی" رییس بخش بین‌المللی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مراسم اهدای لوح‌های تقدیر به مدیر این شرکت در مسکو گفت: مشارکت فعال شما در نمایشگاه قرآن در تهران، گواهی از توجه خاص استادان هنر ملت بافرهنگ روس به قرآن کریم می‌دهد.

"مهدی ایمانی‌پور" معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطا ت اسلامی و رایزن فرهنگی سابق ایران در روسیه نیز با ابراز قدردانی از رییس شرکت روسی بخاطر شرکت در پانزدهمین نمایشگاه قرآن در تهران،ابتکار ساخت قرآن طلایی را عالی ارزیابی کرد.

قرآن طلایی در مهرماه اخیر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران و در مرداد ماه امسال در موزه پوشکین مسکو در معرض نمایش قرار گرفت.

قرآن طلایی از نسخه موسوم به "قرآن عثمان" که گفته می‌شود قدیمی‌ترین نسخه خطی قرآن است و در انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه در شهر سنت پترزبورگ نگهداری می‌شود کپی‌برداری شده است.

این قرآن 14 کیلو وزن دارد و ضرابخانه سمکو آن را در مدت 18 ماه ساخته است. قطر صفحات این کتاب ‪ ۰/۳میلی متر است و حروف به صورت برجسته و به قطر یک میلی‌متر بر آن قرار گرفته‌اند.

مرجع : اخبار شیعیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما