تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۵۳
۰
کد مطلب : ۶۰۰۵
دفتر مقام معظم رهبري به ري شهري اعلام کرد؛

وضعیت سازمان حج به شیوه سابق باقی بماند

وضعیت سازمان حج به شیوه سابق باقی بماند
به دنبال مصوبه شورای‌عالی اداری مبنی بر انتقال سازمان حج و زیارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و اختلافات پیش آمده میان آیت‌الله ری‌شهری و دولت بر سر این موضوع ، دفتر مقام معظم رهبری موضعگیری صریح ایشان را در این زمینه طی نامه ای خطاب به نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

«جناب حجت الاسلام و المسلمين ري شهري دامت توفيقه، نماينده محترم ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني
سلام عليکم

مقام معظم رهبري خطاب به جنابعالي فرمودند: جناب حجت الاسلام ري شهري دامت افاضاته، درباره جابجايي سازمان حج و زيارت به جناب آقاي رئيس جمهور موکد تذکر داده شد که الحاق اين سازمان به مجموعه گردشگري شايسته نيست.

مقرر گشت وضعيت به شيوه سابق باقي بماند، لذا مقتضي است جنابعالي برنامه هاي خود را طبق روال سابق ادامه دهيد؛ وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس محترم سازمان حج و زيارت در جريان امر قرار گيرند.

مراتب براي اطلاع و اقدامات لازم ايفاد مي گردد.

دفتر مقام معظم رهبري »


پیش‌تر و به دنبال مصوبه شورای‌عالی اداری، سازمان حج و زیارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منفک و به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ملحق شده بود.

بر همین اساس نیز مشائی "علی لیالی"، معاون پارلمانی خود را به عنوان سرپرست این سازمان منصوب کرد؛ این انتصاب با موضع‌گیری حجت الاسلام ری‌شهری روبرو شد،‌ زیرا بر اساس قانون تغییر رئیس این سازمان باید با هماهنگی نماینده ولی‌فقیه در امور حج‌ و زیارت انجام شود.

حجت السلام ری‌شهری به این نکته نیز اشاره کرد که این تغییر جابه‌جایی در ساختار اداری سازمان حج بدون اخذ نظر رهبری انجام شده است و افزون بر آن انتصاب سرپرست نیز با نظر او نبوده است و شانیت قانونی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما