تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۳۴
۰
کد مطلب : ۶۱۱
در شبکه سحر؛

سریال «شب دهم» به زبان‌هاي آذري و كردي پخش می‌شود

سریال «شب دهم» به زبان‌هاي آذري و كردي پخش می‌شود
به گزارش خیمه، سریال «شب دهم» به زبان كردي در ايام محرم هر روز به مدت 50 دقيقه ساعت 21:06 به وقت تهران و ساعت 21:36 به وقت كردستان روي آنتن شبكه جهاني سحر مي‌رود.

تكرار اين سريال كه با مديريت دوبلاژ «فرزاد مشعوف» دوبله شده، هر روز ساعت 11:45 به افق تهران و 12:15 به افق كردستان به روي آنتن مي‌رود.

همچنين سريال «شب دهم» با دوبله آذري نيز هر روز ساعت 15 به وقت تهران و 16:30 به وقت جمهوري آذربايجان روي آنتن شبكه جهاني سحر مي‌رود.

در اين سريال با داستاني در حال و هواي محرم و عاشورا، بازيگراني چون حسين ياري، كتايون رياحي، رؤيا تيموريان، ثريا قاسمي، پرويز پورحسيني، محمود پاك‌نيت، اكرم محمدي، پرويز فلاحي‌پور و... بازي كرده‌اند.

«شب دهم» 7 سال پيش توسط «حسن فتحي» و به تهيه‌كنندگي «حسن بشكوفه» در گروه فيلم و سريال شبكه اول سيما ساخته شد و در ايام ماه محرم مقارن با نوروز 80 روي آنتن رفت.

در خلاصه داستان «شب دهم» آمده است: اواخر سال‌هاي حكومت رضاخاني، خانواده‌اي قجر و دست شسته از همه حوادث بيرون خانه خلوت گزيده و به خاطرات ايام اقتدار قجر دلخوش كرده‌اند.

مرد جوان شروري در پي يك شكست، لاعلاج به سرقت از اين خانه مي‌آيد؛ آنجا توطئه‌اي در كمين اوست و عشقي جانسوز كه در پيش است و شرطي كه انجام آن، شيربهاي اين عشق است.

اين شرط اجراي 10 شب تعزيه در 10 شب اول محرم در ملاء‌عام است؛ آن هم زماني كه تعزيه از طرف حكومت غيرقانوني اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما