تاریخ انتشار
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۶
۰
کد مطلب : ۶۳۷۲

«آخرين منجي» از شبكه يك پخش می‌شود

«آخرين منجي» از شبكه يك پخش می‌شود
به گزارش خیمه، عمليات ساخت مستند «آخرين منجي» از ابتداي مهر 87 با تشكيل كارگروه كارشناسي و حضور حجت‌الاسلام سيدجواد موسوي‌هوايي، معاون پژوهشي و آموزشي سازمان، تهيه‌كننده و كارگردان اين مجموعه با حمايت معنوي و مادي سازمان آغاز شد.

حدود 7 ماه طول كشيد تا فیلمنامه این کار نوشته و تأييد شود و پس از بررسي و كارشناسي توانمندي‌هاي مجريان مطرح تلويزيوني صدا و سيماي كشور، آقاي اميرحسين مدرس دعوت به همكاري و مراحل ساخت برنامه از تاريخ 15 اسفند آغاز شد.

ابتدا نام «چشم به راه آفتاب» براي آن در نظر گرفته شده بود ولي در طول زمان به «آخرين منجي» تغييرنام يافت.

مديركل دفتر برنامه‌ريزي و توسعه‌ آموزش عالي معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي هدف اصلي سازندگان اين مجموعه را دور كردن غبار خرافات و عوام‌زدگي ازاعتقادات پاك و اصيل مردم مسلمان ايران به وجود شريف حضرت مهدي (عج) دانست و گفت: «صرف‌نظر از سختي‌هاي طاقت‌فرساي ساخت برنامه كه بيش‌تر تنگناهاي مالي بود.»

داود ميرزايي‌مقدم اظهار داشت:«براي ساخت اين مجموعه از نقطه‌نظرات متدينين به اديان زنده‌ دنيا‌‌ همچون اسلام، مسيحيت در شاخه‌هاي مختلف، زرتشتي، بودايي و... درخصوص «آخرين منجي و آخرالزمان» بهره‌برداري شد.»

وی اظهار داشت:« نكته‌ مهم در ساخت اين اثر، عدم برخورد اثباتي و ايجابي در تأييد معتقدات سازندگان مجموعه كه جملگي مسلمان هستند، بود. نكته‌ قابل تأمل ديگر، پيگيري كاركردهاي اجتماعي، اعتقادي، تربيتي و فرهنگي اعتقاد به مهدويت است كه در مصاحبه‌هاي كارشناسان برنامه در اديان گوناگون مورد توجه قرار گرفته و اين دقيقاً امري است كه در برنامه‌هاي مختلف صدا و سيما كمتر بدان پرداخته شده است.»

پس از به وجود آمدن تغييرات جدي در اين مستند داستاني و 7 بار ويرايش و مميزي‌هاي مختلف، پخش آن در خرداد ماه امسال از شبکه يک سيما آغاز می‌شود كه احتمالا پخش آن تا نيمه شعبان ادامه پيدا مي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما