تاریخ انتشار
شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۱
۰
کد مطلب : ۶۸۰۵

شیعیان بحرین خواستار حقوق برابر هستند

شیعیان بحرین خواستار حقوق برابر هستند
سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند براساس گفته‌های رهبران شیعیان بحرین،‌ شیعیان تنها ۱۳درصد از مشاغل مهم دولتی را در دست دارند؛‌این در حالی است که در سال ۲۰۰۱ این رقم ۲۵درصد بوده است. همچنین در حال حاضر هیچ‌یک از سمت‌های وزارت یا مقامات لشکری در اختیار شیعیان قرار نمی‌گیرد؛ ‌این در حالی است که غلبه مذهبی با شیعیان است که ۷۰درصد از جمعیت بحرین را تشکیل می‌دهند.

ژنرال عبداللطیف راشد الزیانی دبیرکل امنیت عمومی بحرین ضمن تکذیب وجود تبعیض میان شیعیان و اهل سنت در بحرین،‌ می‌گوید استخدام‌های دولتی در بحرین هرگز بر اساس طایفه و مذهب نبوده است.

در حالی که بسیاری از شیعیان بحرین با بیکاری مواجه هستند،‌ کارگران هندی و اهل کشورهای جنوب شرق آسیا،‌ با حقوق‌های نزدیک به ۲۶۰دلار در ماه تمام بازار کار را به دست گرفته‌اند.

در یکی از برج‌های مخروبه منامه چند خانواده کارگر شیعه بحرینی با همسر و فرزندان خود زندگی می‌کنند. سعید عبدالله می‌گوید نه تنها توانایی تهیه یک خانه مناسب برای خود و خانواده‌اش را ندارد،‌ بلکه حتی اجازه آن را هم به من نمی‌دهند. باران خانه را تخزیب کرده و عبدالله برای آنکه فرزندانش در امان بمانند، از تخته سه لایه به جای سقف استفاده می‌کند. «اگر شیعه نبودم در ارتش یا پلیس استخدام می‌شدم و حداقل حقوق ماهیانه‌ام ۵۵۰ دلار در ماه بود.»

بیم آن می‌رود تا دوباره موج اعتراضاتی که در سال ۲۰۰۱ تمام مجمع‌الجزایر بحرین و خلیج فارس را در بر گرفت،‌ از سوی شیعیان تکرار شود؛ پادشاه بحرین به همین دلیل اخیرا دستور عفو عمومی و آزادی تمامی رهبران شیعه بحرین را صادر کرده بود.
مرجع : jafariyanews
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما