تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۱
۰
کد مطلب : ۶۸۷۵

اتهام تلصيق دردسري براي زائران

اتهام تلصيق دردسري براي زائران
تلصيق با تماس به بدن نامحرم گفته مي‌شود كه هر روزه مقامات امنيتي و پليس عربستان برخي زائران را به اين اتهام دستگير و مانع از اعمال آنان مي‌شوند.

حكم تلصيق در عربستان قوانين مشخصي ندارد و متهم مي تواند از ۱۰۰تا ۴۰۰ضربه شلاق و همچنين ۲ تا ۶ ماه زندان متحمل شود.

زائران خارجي و حتي در مواردي ايراني‌هايي بودند كه ناخودگاه به خاطر تجمع بيش از حد زائران براي لمس حجرالاسود به اين جرم متهم شده و در زندان‌هاي بدون امكانات عربستان مدتي را به سر مي‌برند.

علاوه بر زندان براي اين اتهام خانواده و همراهان متهمين به تلصيق نيز به دردسر افتاده و به جاي زيارت و سياحت به ناچار به دنبال پرونده همراه خود آواره و نهايتا به تنهايي به كشورشان برگردانده شدند.

مسئول امور روحانيون بعثه در مكه ضمن تشريح چگونگي قوانين عربستان بیان کرد که تلصيق كه در واقع همان الصاق و تماس بدن با نامحرم است، شامل زائرين همه كشورها مي شود و متاسفانه ماموران سعودي برخورد شايسته‌اي هم با متهمان نمي‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين عسكري از دستگیری و ضرب و شتم يك زائر مصري كه همسر خود را براي استلام حجرالاسود همراهي مي‌كرد از سوي ماموران سعودي خبر داد.

بر اساس اين اظهارات همسر و همراهان زن هر چه اعتراض و اعلام مي‌كردند كه وي همسر اين زن است مورد توجه ماموران قرار نمي گرفت و زائر بيچاره مصري توام با كتك به بازداشتگاه برده شد.

وی كه از چند بازداشتگاه و زندان در عربستان ديدن كرده است، بازداشتگاه‌هاي عربستان را از سوله هاي فلزي، همراه با بوي بد حاصل از وضيعت غيربهداشتي عنوان کرد.

به گفته علما استحباب استلام حجرالاسود براي زنان وارد نشده و به ويژه براي بانوان اصرار براي لمس حجر الاسود و يا حضور در مناطق پر از جمعيت مي تواند براي زائرين مشكل ايجاد كند.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما