تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۴
۰
کد مطلب : ۶۹۶۲
برای عیادت از حکیم

سفرغیررسمی نوری مالکی به تهران

سفرغیررسمی نوری مالکی به تهران
«محمد مجید الشیخ» سفیر عراق در تهران گفت بازدید نخست‌وزیر نوری مالکی از تهران صرفا به خاطر حصول اطمینان از سلامتی سید عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق است.

الشیخ گفت سفر مالکی جنبه رسمی نداشته و تنها برای اطمینان از سلامتی حکیم است؛‌ همچنین مالکی در این دیدار با عبدالعزیز حکیم درباره آخرین تحولات در عراق به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

الشیخ درباره دیدار مالکی با مسئولان ایرانی گفت از آنجا که این دیدار غیر رسمی است، دیداری با سران ایرانی نخواهد داشت و تنها منوچهر متکی وزیر خارجه ایران در فرودگاه تهران به استقبال از مالکی خواهد آمد.

الشیخ اخبار برخی خبرگزاری‌های عراقی درباره درگذشت یا عدم بهبودی سید عبدالعزیز حکیم را تکذیب کرد و گفت حکیم برای انجام درمان‌های دوره‌ای خود به تهران سفر کرده و به گفته پزشکان، در حال بازیابی سلامتی خود است.

سید عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای شیعان عراق است که پس از رهایی عراق از دست دیکتاتور سابق، به نام مجلس اعلای اسلامی تغییر نام داد. نخستین مؤسس و رئیس مجلس اعلای شیعیان،‌ شهید سیدمحمدباقر حکیم بود که پس از شهادت در سال ۲۰۰۲ به دست تروریست‌های انتحاری، برادر او،‌ سید عبدالعزیز حکیم به ریاست مجلس اعلا می‌رسد. عبدالعزیز سال‌هاست که با بیماری سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما