تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۲۷
۰
کد مطلب : ۷۰۰
مديركل تشكل‌هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي:

برخی از هیئات چهره نهضت حسینی را مخدوش جلوه می دهند

برخی از هیئات چهره نهضت حسینی را مخدوش جلوه می دهند
به گزارش خیمه، مديركل تشكل‌هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي اعلام كرد: با تشكيل ستاد شئون فرهنگي در سازمان تبليغات اسلامي، مناسبت‌هاي مذهبي و عزاداري هيئت‌ها آسيب شناسي و ساماندهي مي شود تا از آفت‌ها و انحراف‌هاي وهن‌آميز اين مراسم‌ها جلوگيري شود.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوب ديلمقاني در جلسه ستاد ساماندهي شئون فرهنگي افزود: متأسفانه در ساليان اخير مشاهده مي شود كه برخي از هيئت‌هاي مذهبي برخي رفتارهاي ناشايست در پوشش اعمال عزاداري مي كنند و چهره نهضت حسيني را مخدوش جلوه مي دهند.

مديركل تشكل هاي ديني معاونت امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي تصريح كرد: متأسفانه هم اكنون برخي رفتارهاي تحريفي باعث مخدوش، منحرف و مبتذل شدن روح بعضي مناسبت‌هاي مذهبي شده كه بايد اين موضوع بررسي شود.

وي يادآور شد: با توجه به آسيب‌شناسي‌هاي انجام گرفته از خرداد ماه 1379 تا سال 1384 مقرر شد تا مناسبت‌هاي مذهبي در يك ستاد ساماندهي شود.

ديلمقاني در ادامه اين جلسه اظهار داشت: پس از آنكه سازمان تبليغات اسلامي مجموعه منسجم و جامعي از آسيب شناسي رفتار هيئت‌هاي مذهبي سراسر كشور به صورت مكتوب و تصويري تهيه و به شوراي فرهنگ عمومي كشور ارائه كرد، شاهد آن بوديم كه در سال 85 موفقيت‌هاي نسبي و خوبي حاصل شد.

مديركل تشكل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي توضيح داد: ازجمله اين موفقيت‌ها در سال گذشته مي توان به كم شدن استفاده از تصوير و تمثال‌هاي منتصب به ائمه (ع) در مراسم ها و هيئت هاي مذهبي اشاره كرد.

وي در ادامه افزود: با توجه به نزديكي ماه محرم، اين ستاد جلسه هاي فوق العاده‌اي در همين راستا خواهد داشت كه از جمله آنها، نشستي با روابط عمومي تمام دستگاه هاي دخيل و مرتبط (فرهنگي و يا پشتيباني) با عزاداري اين ماه است.

بنابر گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، در پايان اين جلسه، اعضاي دائم و غير دائم اين ستاد مشخص شدند و مقرر شد كه هريك از معاونت‌هاي تابعه بخش مرتبط و محوله با برنامه‌هاي ستاد و مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين رابطه را بررسي و پيگيري كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما