تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۶
۰
کد مطلب : ۷۰۹۹

لغو احتمالی سفرهاي هوايي به عتبات عاليات

لغو احتمالی سفرهاي هوايي به عتبات عاليات
حسین اکبری بیان کرد که عراقي‌ها قصد دارند، قيمت بليت هواپيما به عتبات عاليات را افزايش دهند و در صورت عدم توافق در اين باره احتمال لغو سفرهاي هوايي وجود دارد.

پروازها به دليل برخي از ناهماهنگي‌ها تاكنون چندين بار لغو شده است، و ریشه اصلی این ناهماهنگی‌ها ظاهرا تمایل طرف عراقی برای افزایش قیمت‌های سفر هوایی است.

دور جدید اعزام زائران به عتبات عالیات از اول خردادماه آغاز شد ولی با توجه به برهم خوردن برخی توافق‌های مالی با طرف عراقی، سفرهای هوایی به عتبات انجام نشده بود و مسئولان ایرانی به دنبال رایزنی برای برقراری پروازها بودند.

قيمت بليت هواپيما از تهران به نجف ۲۲۰دلار است، قيمت بليت تهران به بغداد را نيز ۲۳۰دلار است. حسین اکبری، معاون عتبات عالیات سازمان حج، می‌گوید عراقي‌‌ها قصد دارند قيمت بليت هواپپما را تا ۲۸۰ دلار افزايش دهند، اما طرف ایرانی تاكنون مقاومت کرده است؛ بر این اساس او از احتمال لغو پروازهای زائران ایرانی به عتبات در صورت عدم توافق با طرف عراقي خبر داد.

در قرارداد ايران با عراق در زمينه پروازهاي هوايي توافق شده است که مجوزها بايد هر شش ماه يكبار صادر شود ولي تا کنون طرف عراقی به این مسئله توجه نکرده است. به نظر می‌رسد صدور روزانه مجوزها بهانه‌ای باشد برای فشار به ایران برای افزایش قیمت‌ها؛ ‌مسئله‌ای که علی‌اکبری تاکید می‌کند ایران تا کنون به آن توجه نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما