تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۰
۰
کد مطلب : ۷۴۳۲

فعاليت شش هزار هيئت مذهبي در خراسان رضوي

فعاليت شش هزار هيئت مذهبي در خراسان رضوي
حجت‌الاسلام حسین حائری، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد که سومین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی در روز جمعه ۱۹ تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح همزمان با سراسر کشور در مجتمع فرهنگی مهدیه مشهد و همچنین در سایر شهرستانهای خراسان رضوی برگزار می شود.

حدود هفتاد داوطلب در مشهد برای شرکت در انتخابات نام نویسی کردند که از این میان ۵۰ نفر تایید صلاحیت شدند.

حائری تصریح کرد که برای اولین بار در فضای انتخابات هیئتهای مذهبی تعدادی محدودی از افراد که صلاحیت آنها تایید نشده بود، با ایجاد فضای تخزیب سعی کردند زمان و مکان برگزاری انتخابات را تغییر دهند زیرا قصد اصلی آنان کم‌رنگ جلوه دادن فضای انتخابات بود.

وی از ارسال پیامکهای نادرست و غیرمنطقی در این زمینه به افراد و هیئت‌های مذهبی خبر داد که تنها یک شگرد تبلیغات برای تضعیف انتخابات بود.

اخیرا وزارت کشور با صدور اعلامیه‌ای اعلام کرده است که هر نوع تشکل دینی، اعم از هیئت‌های مذهبی، انجمن‌های اسلامی که فعالیتی را به صورت کانون و یا خانه ای انجام می‌دهند ابتدا باید مجوز خود را از کانون تبلیغات اسلامی دریافت کنند و مطابق با این سازمان فعالیت داشته باشند.

در این دوره از انتخابات افرادی که به عنوان رئیس شورای هیئتهای مذهبی شهرستان خود انتخاب می شوند می توانند در شورای هیئتهای مذهبی خراسان رضوی فعالیت کنند.

 مشهد به دلیل داشتن بیش از هزار و ۵۰۰ هیئت و تشکل مذهبی در انتخاب این دوره به طور ویژه از ۱۳ عضو شورای هیئت‌های مذهبی استان برخوردار است و رای دهندگان باید از میان ۵۰ نفر داوطلب، ۱۳ نفر را انتخاب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما