تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۳۷
۰
کد مطلب : ۷۴۶

برگزاری نشست علمی بررسی حديث غدير از ديدگاه اهل سنت

به گزارش خیمه، حجت‌الاسلام محمد جعفر خوشنويس (جعفر الهادی)، عضو مجمع جهانی اهل بيت(ع)، در نشست علمی حديث غدير از ديدگاه اهل سنت در ‌ گفت: غدير را از بايد راه قرآن شناساند.

پرداختن به غدير تنها با استناد به احاديث و روايات كافی نيست،آيات فراوانی وجود دارد كه بر غدير دلالت می‌كند و نبايد از آن‌ها غفلت كنيم

وی با بيان اين‌كه پرداختن به غدير تنها با استناد به احاديث و روايات كافی نيست، ‌اظهار داشت: آيات فراوانی وجود دارد كه بر غدير دلالت می‌كند و نبايد از آن‌ها غفلت كنيم.

عضو مجمع جهانی اهل بيت(ع) نسبت دادن تحريف قرآن به شيعه را نادرست خواند و افزود: بايد برای آشنايی هرچه بيشتر مردم جهان، شيعيان را به خوبی به جهانيان معرفی كنيم تا حقيقت برای اهل سنت روشن شود.

وی با اشاره به حضور طلاب غير ايرانی در اين نشست از آن‌ها خواست مكتب شيعه را به درستی در جهان بشناسانند تا همگان بدانند كه ‌شيعه هيچ نقطه تاريكی ندارد.

عضو هيأت علمی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه تصريح كرد: امروزه مطالبی را به شيعه نسبت می‌دهند كه از جوهره شيعه نيست و رفتارهای ناموزن صوفيان و برخی تندروها موجب شده است كه ديگران تصور نادرستی از شيعه داشته باشند.

رفتارهای ناموزن صوفيان و برخی تندروها موجب شده است كه ديگران تصور نادرستی از شيعه داشته باشند.

وی همچنين برخی رفتارهای ناشايست منصوب به شيعه و سنی را موجب اختلاف ميان اين دو مذهب دانست و افزود: اين رفتارها هيچ مطابقتی با مذاهب تشيع و اهل سنت ندارد و كسانی برای اختلاف افكنی ميان آن دو اين بحث‌ها را به راه انداخته‌اند.

بنابرگزارش مركز جهانی علوم اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمين جعفر الهادی در پايان حذف و اضافه در برخی كتاب‌های اهل سنت و شيعه به دست عده‌ای را از دلايل ديگر اختلاف ميان شيعه و سنی خواند و از پيروان اين دو مذهب خواست به اين تحريفات توجه نكنند و در بحث‌ها و استدلال‌‌های خود از منابع معتبر استفاده كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما