تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۰
۰
کد مطلب : ۷۵۰۶
جشنواره آیینی

درباره «جشنواره مذاهب امروز»

درباره «جشنواره مذاهب امروز»
 این جشنواره با هدف شناخت اديان الهی، همكاری با پيروان اين اديان و بررسی راه كارهای گسترش تقريب بين مذاهب، تا کنون در دوازده دوره برگزار شده است.

جشنواره مذاهب امروز بخش‌هاي مختلفی دارد که عبارتند از: «زن و دين»، «گفتگوي اديان»، «وحدت»، «هنر و دين»، «اخوت و برادري»، «تصديق و شهادت»، «دين و مدرسه»، «دين و حقوق بشر»، «پژوهش‌هاي كلامي» و «غمخواري و شفق».

آخرین دوره این جشنواره با شعار «تولد دوباره از ملكوت، حيات نو در ايمان» و با موضوع اديان در سينما برگزار شد.

اين جشنواره در بخش‌های مسابقه ملی و بين‌المللی ، كارگاه همزيستی، كارگاه «استقبال و معنويت و خيمه ابراهيمی (ع)» و همايش بين‌المللی به طور هم‌زمان در شهر‌های ترنتو، رم، بالزانو، باسسانو و نومادلفيا برگزار ‌شد.

در این دوره که ۷۸ فيلم بلند و کوتاه از کشورهاي مختلف جهان شرکت کرده بودند، فيلم سينمايي «شب» به كارگرداني رسول صدرعاملي برنده جايزه بهترين فيلم بلند سينمايي شد و فيلم سينمايي «يك وجب از آسمان» به كارگرداني علي وزيران نیز موفق به دريافت جايزه ويژه هيات داوران شد.

همچنین فيلم‌های كوتاه «بيا همه خوابند» ساخته زهره زماني جايزه ويژه داوران براي بهترين فيلم كوتاه را كسب كرد و فيلم «دست‌هاي خالي» ساخته ابوالقاسم طالبي به دليل توجه ويژه به بازگشت به خويشتن و فيلم «پابرهنه در بهشت» ساخته بهرام توکلی موفق به كسب ديپلم افتخار و لوح تقدير از اين جشنواره شدند.

در یازدهمین جشنواره نیز فیلم‌های «نواهاي گمشده» عليرضا قاسم‌خان، «مندائيان» محمد رضايي‌راد، «سارا خاتون» محمود کياني‌ فلاورجاني، «تاده تنها» حسين همايونفر، «ساز» رحيم صادق‌الوعد در بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره حضور دارند.

در دهمین جشنواره بين المللي فيلم مذهب امروز ايتاليا نیز فيلم سينمايي «ميم مثل مادر» ساخته مرحوم رسول ملاقلي پور در بخش مسابقه بين‌المللي با عنوان «روح ايمان» جايزه بهترين فيلم بلند را به خود اختصاص داد و 12 فيلم كوتاه و بلند دیگر از سينماي ايران از جمله خدا نزديك است (علي وزيريان)، مسيح (نادر طالب زاده)، آفتاب بر همه يكسان مي تابد(عباس رافعي) و گرگ و ميش (قاسم جعفري)در این جشنواره حضور داشتند .

مجتبي راعي كارگردان سينماي ايران به عنوان داور در اين جشنواره حضور داشت.

آدرس سایت جشنواره: http://www.religionfilm.com/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما