تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۵
۰
کد مطلب : ۷۵۶۲

زائران عتبات قبل از ورود به کشور تست آنفلوانزای خوکی می‌شوند

زائران عتبات قبل از ورود به کشور تست آنفلوانزای خوکی می‌شوند
رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد که با توجه به اینکه تردد زائران و بازرگانان عراقی و ایرانی و همچنین زائران عتبات عالیات از مرزهای شلمچه و چزابه در خوزستان روزانه صورت می‌گیرد و این نگرانی وجود دارد که ویروس آنفلونزای خوکی از کشور عراق وارد ایران شود، مرکز بهداشت استان خوزستان اقدام به استقرار پایگاه های بهداشت مرزی برای مورد آزمایش قرار دادن این افراد در مرزهای شلمچه و چذابه کرده است.

چندی پیش نیز اعلام شده بود که وزارت بهداشت ایران مبادی ورودی کشور را برای پیشگیری از ورود ویروس آنلوآنزای خاکی به ایران کنترل می‌کند.

عبدالرسول نیکخوی تصریح کرد که برای همین منظور یازده پایگاه در این دو مرز مستقر شده و اقدام به گرفتن آزمایش از زائران عتبات عالیات و تجار می کند.

همچنین فرودگاه‌های بین‌المللی اهواز و آبادان نیز برای جلوگیری از سرایت هر گونه ویروس آنفلوانزای خوکی و موارد مشکوک دیگر به استان خوزستان قرنطینه شده است.

خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از وجود ویروس آنفلوانزای خوکی در استان خوزستان مشاهده نشده است، ولی با این وجود مرکز بهداشت خوزستان به شدت ورود و خروج افراد وارد شده از خارج از کشور به استان را تحت مراقبت قرار می دهد.

آزمایشگاه ویروس شناسی برای تشخیص سریع ویروس آنفلوانزای خوکی در بخش ویروس شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه‌اندازی شده است و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک نمونه‌های گرفته شده به سرعت به این آزمایشگاه ارسال می‌شود.

هم اینک ذخیره دارویی کافی برای مقابله با موارد احتمالی در خوزستان وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما