تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۳
۰
کد مطلب : ۷۷۲۸

همه زیر نظر سازمان حج به عتبات می‌روند

همه زیر نظر سازمان حج به عتبات می‌روند
مصطفي خاکسار قهرودي، رئيس سازمان حج و زيارت، با بیان اینکه اعزام به عتبات عاليات بر اساس کميته رسيدگي به امور زائران عتبات عاليات وزات کشور از اول مردادماه به عهده اين سازمان است،  تاکید کرد که نهادهاي ديگر همچون ميراث فرهنگي در اين زمينه مسئولیتی ندارند و افرادي که ويزاي انفرادي گرفته‌اند، به اين سازمان مراجعه کنند.

له گفته قهرودی سازمان‌هايي که متولی‌گری این امور را پیش از این بر عهده داشتند، نتوانستند ساماندهي اعزام افراد و يا کاروان‌هايي را که قبلا اعلام کرده بودند، به خوبی انجام دهند.

وی تصریح کرد که که عده‌اي دنبال اين بودند که زائران انفرادي بروند و وقتي باب اين کار بازشد، قرار شد که سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در اين زمينه ساماندهي صورت دهد، که اين اتفاق نيافتد و برخي افراد سودجو نيز در اين ميان اقدام به اعزام افراد و کاروان فارغ از شبکه سازمان حج و زيارت کردند که شاهد بروز اتفاقات ناخوشايند براي زائران بوديم و کسي نيز در اين زمينه پاسخگو نبود.

رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به حادثه تروريستي اخير در عراق که منجر به شهادت تعدادي از زائران ايراني شد، اعزام اين کاروان‌ها را غيرقانوني اعلام کرد که از مسيري (مرز خسروي) که هيچ يک از کاروان هاي رسمي به دليل ناامن بودن و حضور القاعده و منافقين از آن عبور نمي‌کنند به داخل عراق رفتند و حادثه برايشان بوجود آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما