تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۴۸
۰
کد مطلب : ۸۰۵۳

مشکلات فرودگاههاي پروازي حج و عمره بررسي شد

مشکلات فرودگاههاي پروازي حج و عمره بررسي شد
رئيس سازمان حج و زيارت در اين همايش که در مرکز استان گلستان برگزار شد،‌ بر ضرورت بازنگري در نوع خدمات فرودگاهي که به زائران بيت الله الحرام ارائه مي شود، تأکيد کرد. 

مصطفي خاکسار قهرودي با اشاره به پايان عمليات پروازي عمره، بیان کرد که فرودگاه محل خروج از کشور و بازگشت و نقطه شکل گيري خاطرات سفر زائران است و چنانچه در اين نقطه نارسايي وجود داشته باشد تمام شيريني سفر تلخ مي شود. 

وي  خدمات رساني در عرصه حمل و نقل حجاج و خدمات فرودگاهي را از مقاطع مهم سفر حج و عمره ارزيابي کرد و از مسئولان شرکت فرودگاههاي کشور خواست تا مشکلات موجود در اين بخش را برطرف کنند. 

رئيس سازمان حج و زيارت تصریح کرد که سازمان متبوعش براي از بين بردن مشکلات جزئي فرودگاه هاي پروازي حج و عمره آماده است که گروهي از سوي دو طرف تشکيل و نوع خدمات قابل ارائه به زائران در هر فرودگاه را مشخص و پس از تفاهم طرفين، کارها را شروع و تا زمان آغاز پروازهاي حج به سر انجام برسانند. 

براي ساماندهي ترمينال هاي حج ، فرودگاهها از مسئولان مربوطه خواست نيازها و هزينه هاي مربوطه را بر آورد و پيشنهاد بدهند تا در شورايعالي حج مورد بررسي قرار گيرد. 

مشاور اجرايي شرکت فرودگاههاي کشور همچنين در اين نشست با تقدير از سازمان حج و زيارت در برنامه ريزي و اجراي خوب امور حج و عمره، وجود مشکل در فرودگاهها را تاييد کرد و افزود به رغم پيشرفت قابل توجه فرودگاهها در سال هاي پس از انقلاب ،کمبود بودجه باعث شده آنگونه که بايد زايران نتوانند از خدمات فرودگاهي استفاده کنند. 

حميدان پور با اشاره به نارسايي هاي موجود در صنعت فرودگاهي و هواپيمايي و نامتوازن بودن هزينه و در آمد از سازمان حج و زيارت خواست که درتأمين بودجه مورد نياز براي ارائه خدمات در خور شأن زائران، شرکت فرودگاههاي کشور را ياري کند. 

وی با استقبال از پيشنهاد رئيس سازمان حج و زيارت مبني بر تشکيل تيم مشترک براي تعيين نيازها، بر تصميم شرکت متبوع خود براي رفع مشکلات زايران بيت الله الحرام تأکيد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما