تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۵۵
۰
کد مطلب : ۸۲۰۷

برنامه‌هاي حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شب‌هاي احيا

برنامه‌هاي حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شب‌هاي احيا
 برنامه‌هاي حرم مطهر حضرت معصومه(س) طبق برنامه هر ساله از ساعت ۲۱/۱۵ آغاز مي‌شود و تا ساعت ۳/۱۵ بامداد ادامه پيدا مي‌كند.

در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، نماز مغرب و عشاء به امامت و همراه با سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد و همچنین ذکر توسل مداح اهل بیت(ع)، حسین قربانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دکتر رفیعی به عنوان سخنران اولین شب از شب های پر فیض قدر بعد از نماز مغرب و عشاء برای علاقمندان، بحث های دینی مربوط به این ایام را بیان می‌کند.

بعد از سخنرانی، دعای جوشن کبیر همراه با مرثیه خوانی مداح اهل بیت(ع) سید مهدی میرداماد برگزار می‌شود و سپس با تلاوت قرآن کریم مراسم احیای شب نوزدهم توسط حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان آغاز می‌شود.

مراسم احیای شب بیست و یکم نیز پس از اقامه نماز با قرائت دعای پر فیض کمیل و همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان آغاز می‌شود.

قرائت دعای جوشن کبیر همراه با ذکر توسل و عزاداری توسط مداحان اهل بیت(ع) در ادامه برنامه‌های این شب برگزار و مراسم احیای شب بیست و یکم نیز توسط حجت‌الاسلام اعرافی برگزار می‌شود.

مراسم ویژه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان پس ادای فریضه مغرب و عشاء با قرائت دعای جوشن کبیر توسط حجت‌الاسلام محمد‌پور آغاز می‌شود.

پس از قرائت این دعای پر فیض، مراسم ذکر توسل و مرثیه خوانی توسط مداح اهل بیت(ع) عباس حیدرزاده برگزار می‌شود.

مراسم احیای شب بیست و سوم توسط حجت الاسلام والمسلمین رفیعی برگزار می‌شود.

در شب های قدر اقامه نماز قضا به امامت آیت الله سبحانی همراه با قرائت دعای افتتاح ساعت ۲۱ این سه شب در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما