تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۰۵
۰
کد مطلب : ۸۲۱
در دوره آموزشی تخصصی مداحی عنوان شد؛

حادثه عظيم كربلا تبلور حماسه آفرينی ولايت است

به گزارش خیمه، حجت الاسلام والمسلمين «ستوده» مدير كل اداره تبليغات اسلامی اردبيل در نخستین دوره آموزشی مداحی در پارس آباد گفت: در جهان يك چيز بسياربا ارزشی بنام ولايت وجود دارد و حادثه عظيم كربلا تبلور رشادت و حماسه آفرينی ولايت است و از اين جهت حفظ شان و منزلت اباعبدالله الحسين (ع) از سوی مداحان واجب و ضروريست.

وی با بيان اين نكته كه مداح شخصی را مدح می كند كه مورد مدح خداوند متعال قرار گرفته است، شان و منزلت مداحان را بسيار با اهميت دانسته و تاكيد كرد: مداحان بايد در آستانه ايام سوگواری سيد و سالار شهيدان از ورود اشعار مبتذل و آهنگ های نامناسب در عزاداريها پرهيز نمايند و شيوه های اصلی و سنتی عزاداری را حفظ نمايند.

«ستوده» تصريح كرد: مداح بايستی همواره مراقب خلوص، صداقت و مناعت طبع خود بوده و بزرگترين افتخار كه همان خدمت به اباعبدالله الحسين است را مد نظر داشته باشد.

در حاشيه اين دوره آموزشی مداحان، نرم افزار آسيب شناسی مداحی و بروشور ويژگی های مداحی نمونه برای افراد شركت كننده توزيع و مداحان با گوشه هايی از آسيب های مداحی آشنا شدند.

بنابرگزارش ایکنا، هدف از برگزاری اين دوره ارتقاء سطح آگاهی مداحان، كسب مهارت در برقراری تعامل موثر با مخاطب، آشنايی با آسيب های مداحی و مقابله با خرافات ، انحرافات و تحريفات در فرهنگ دينی جامعه اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما