تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۰۲
۰
کد مطلب : ۸۳۲
یک مسوول فرهنگی:

بايد از رواج خرافات در عزاداري هاي حسيني جلوگيري شود.

به گزارش خیمه، معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان سمنان در همايش خواهران مداح این شهر اینکه مهمترين وظيفه مداحان را آشنا نمودن نسل نوجوان و جوان با فرهنگ انتظار دانست و گفت: بايد در کنار اشک‌هايي که در عزاداري‌ها ريخته مي‌شود ، شوقي نيز براي آينده روشن ايجاد گردد و اين فرهنگ جاي خود را باز کند که کسي خواهد آمد.

حجت الاسلام حسين روحاني نژاد تصريح كرد : مداحان به عنوان قشري فرهنگي و تاثير گذار امروز در جامعه رسالت انتقال آموزه هاي ديني را بر عهده دارن و بايد از اين ظرفيت بسيار مهم در راه ترويج فرهنگ اهل بيت عصمت و طهارت (ع) استفاده نمود .

وی در ادامه به لزوم آسيب شناسي در حوزه مداحي اشاره كرد و گفت : يكي از آسيب هاي رايج در جامعه خرافات مي باشد و خصوصا خواهران مداح با مطالعه مقتل و روايات صحيح و معتبر از برخورد احساسي در مناسبتها و مراسمات جلوگيري كنند و با خرافات مقابله كنند. 

حجت الاسلام روحانی نژاد افزود: احساس دلدادگي و شيفتگي کودکان و بزرگان ما به عاشوراييان قابل توجه است و اين دلدادگي هر ايراني شيعه را تحت تاثير قرار داده است و اين امر سبب شده که احساس در شعرهاي عاشورايي پر رنگ تر از ديگر جنبه‌ها باشد.

معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان سمنان به وظيفه مداحان و سخن‌رانان در زمينه فرهنگ‌سازي مهدويت اشاره نمود و تصريح كرد : بسياري از مداحان و سخنرانان در عزاداري‌هاي عاشورا، تنها از امام زمان (عج) ياد مي‌کنند و در حد طرح مسئله باقي مي‌ مانند و به جايي نمي‌رسند ، در حالي که نياز است در کنار اشک‌هايي که در عزاداري‌ها ريخته مي‌شود شوقي نيز براي آينده روشن ايجاد شود و اين فرهنگ جاي خود را باز کند که کسي خواهد آمد و اين حماسه‌ها را کامل خواهد کرد و انتظار آرامش بخش است . 

بنا بر گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات استان سمنان روحاني نژاد در پايان افزود: البته اين فرهنگ‌سازي تنها وظيفه مداحان و سخنرانان نيست و همه ما در اين زمينه مسئول هستيم.



نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما