تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۱
۰
کد مطلب : ۹۱۶۴

اولین کتابخانه تخصصی علوم عقلی راه‌اندازی شد

اولین کتابخانه تخصصی علوم عقلی راه‌اندازی شد

مدیر اجرایی مجمع عالی حكمت اسلامی، محمدباقر خراسانی، با اشاره به بهره‌برداری از كتابخانه تخصصی علوم عقلی در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: این كتابخانه برای سهولت و افزایش بهره‌مندی دانش‌پژوهان به سیستم اینترنت، بی‌سیم، سالن مطالعه، سیستم‌های رایانه‌ای برای جستجو در نرم‌افزار‌های علوم و معارف اسلامی تجهیز شده است.

در این کتابخانه که فضایی آرام و مناسب برای تحقیق و پژوهش دارد، سیستم‌هایی جهت استفاده از اینترنت پرسرعت به صورت رایگان برای محققینی كه رایانه شخصی ندارند تهیه شده و تازه‌ترین مقالات و كتب علوم عقلی به این كتابخانه ارسال می‌شود. 

تجهیز كتابخانه تخصصی علوم عقلی به آثار فلاسفه و حكمای قدیم، بسیاری از كتب كهن كلامی و فرق و مذاهب اسلامی، مكتب عرفان، عرفان‌های نوظهور و حتی برخی از كتب ضاله از دیگر خدماتی است که برای محققین و طلاب پژوهشگر فراهم است. 

به گفته خراسانی، این كتاب‌ها بر اساس بهترین روش و جدیدترین نرم‌افزار كتابداری، فهرست‌نویسی و رده‌بندی شده و در آینده لیست كتب موجود در كتابخانه برای اطلاع بیشتر دانش‌پژوهان در پایگاه اطلاع‌رسانی این مجمع قرار می‌گیرد. 

مدیر اجرایی مجمع عالی حكمت اسلامی عنوان كرد: لیست كتاب‌های مورد نیاز محققین علوم عقلی كه در این كتابخانه تخصصی وجود ندارند، توسط مسئولین كتابخانه در برگزاری هر نمایشگاهی تهیه و خریداری و برای محققین ارسال می‌شود. 

خراسانی با اشاره به شرایط عضویت در این كتابخانه اظهار داشت: برای عضویت در كتابخانه تخصصی و پذیرش داوطلبان، گواهی آخرین مدرك تحصیلی و معرفی نامه از مراكز تخصصی یا اساتید علوم عقلی به همراه یك قطعه عكس و فتوكپی شناسنامه مورد نیاز است و البته هیچ گونه حق عضویتی برای پذیرش دریافت نمی‌شود. 

این مجمع برای سال تحصیلی جدید در سه بخش دوره‌های آموزشی، نشست‌های علمی و جلسات گروه‌های علمی برنامه‌های جدیدی طراحی كرده كه از جمله آنها می‌توان به تدریس كتاب چهل حدیث امام خمینی(ره)، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی و انتشار سخنرانی‌ها، مقالات و نشست‌های تخصصی مجمع به صورت آثار مكتوب اشاره كرد. 

مدیر اجرایی مجمع عالی حكمت اسلامی گفت: تا پایان سال جاری ۸ نشست علمی تخصصی به فاصله دو هفته در مجمع برگزار می‌شود كه موضوعات نشست‌ها و محل برگزاری آن برای آگاهی علاقه‌مندان در پایگاه اطلاع‌رسانی این مجمع قرار می‌گیرد.
 
خاطر نشان می‌شود فایل صوتی تمامی نشست‌های علمی و تخصصی و میز‌گردهای گروه‌های علمی این مجمع تهیه شده است. همچنین اخبار، اطلاعات، تحقیقات و مقالات منتشر شده در عرصه علوم عقلی در پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع عالی حكمت اسلامی به نشانی Www.hekmatislami.com در دسترس كاربران قرار دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما