تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۱۳
۰
کد مطلب : ۹۱۷

«خيمه عشق» در ایام محرم از رادیو تهران پخش می شود

به گزارش خیمه، حميدرضا افتخاري ـ سردبير و تهيه‌كننده اين برنامه با اعلام اين خبر اظهار كرد:‌ «روز شمار» يكي از اين آيتم‌هاست كه سال گذشته نيز پخش مي‌شد و اتفاقات همان روز واقعه‌ي كربلا را مرور مي‌كند.

اين سردبير در ادامه اظهار كرد: در بخش ديگري ديدگاه‌هاي بزرگان رشته‌هاي مختلف مانند ادب وهنر كه برخي از آن‌ها غير مسلمان هستند را درباره‌ي عاشورا نقل مي‌كنيم.

افتخاري افزود: احاديث به صورت «وله»(موسيقي روي متن) در برنامه پخش مي‌شود. البته سعي كرده‌ايم ريتم برنامه در سال جاري تند باشد بنابراين سخنراني‌ها و مراسم ديگر را تكه تكه كرده ايم و سعي كرده‌ايم از نظرات افراد مختلف استفاده كنيم.

وي درباره مداحي‌هاي پخش شده در « خيمه‌ي عشق» گفت: تلاش كرده‌ايم كه از مداحي‌هاي اصيل استفاه كنيم و بيش از 50 درصد آن‌ها را از آرشيو اداره نغمات ديني گرفته‌ايم و برخي ديگر نيز از منابع شخصي استخراج شده است ، آثار پير غلامان را نيز روي آنتن مي‌فرستيم.

اين سردبير با اشاره به بخش سخنراني گفت: سخنان آقاي علي شريعتي و آيت‌الله مطهري به علاوه صحبت‌هاي بزرگان ديگر را در «‌خيمه‌ي عشق» روي آنتن مي‌فرستيم. علاوه بر آن مرثيه خواني كودكانه نيز پخش مي‌كنيم كه كودكي چهار ده ساله هر روز مرثيه مي‌خواند. و در ادامه نامه‌يي متناسب با آن روز براي امام حسين (ع) نوشته مي‌شود.

وي با اشاره به شرح زيارت عاشورا در «‌خيمه عشق»‌ اظهار كرد: هر روز يك فراز از اين زيارت را پخش مي‌كنيم، سپس آن را شرح مي‌دهيم.
افتخاري در پايان گفت: امسال به جاي حضور در تكايا، خودمان هياتي راه انداخته‌ايم و سخنراني، حديث و مرثيه پخش مي‌كنيم. 

«خيمه عشق» هر روز ساعت 21 از راديو تهران پخش مي‌شود و برخي از عوامل آن عبارتند از: گوينده رضا خضرايي، گزارشگر فرانك نوبي.

وي درباره پخش گزارش اظهار كرد: در «‌خيمه عشق» دو بخش گزارش پخش مي‌كنيم. فضاي يكي از آن‌ها مروزي است و به عنوان نمونه اين مسائل را مطرح مي‌كنيم كه امروز اگر بخواهيم مثل «‌حر» زندگي كنيم، بايد چگونه رفتار كنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما