تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۴
۰
کد مطلب : ۹۵۵۵

هشدار آيت‌الله مکارم به آلوده شدن مجالس مذهبی

هشدار آيت‌الله مکارم به آلوده شدن مجالس مذهبی
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ديدار اعضاي شوراي برگزارکننده جشن‌هاي رضوي با تاکيد بر اين‌که اين برنامه‌هاي دهه کرامت بايد داراي جاذبه باشد، بیان کرد که برنامه‌ها بايد به گونه‌اي برگزار شود تا مردم را جذب کند و اين يک خدمت، هدف و برنامه است و بايد براي نسل جواني که تحت تاثير برنامه‌هاي نو قرار مي‌گيرند برنامه‌هاي ابتکاري و جديدي داشته باشيد.

اين استاد درس خارج فقه حوزه علميه قم تصریح کرد که برگزاري چنين جشن‌هايی در سراسر کشور باعث خواهد شد تا احساس يأس و نااميدي که برخي در مقابل سيل پرخروش گناه به خود گرفته‌اند از بين برود.

این مرجع تقلید با بيان اين‌که تبليغات سوء و برنامه‌هاي مسموم و ضد ديني با وسايل مختلف در دنياي امروز منتشر مي‌شود، افزود که بايد مراقب آلوده شدن مجالس مذهبي به مسائل سست و خلاف شرع باشيم و در مقابل اين تبليغات سوء مجهز باشيم و پادزهرهايي در مقابل اين گونه برنامه‌ها داشته باشيم.

وی با اشاره به اين‌که کارهاي فرهنگي ريشه‌دار، درمان دروني است، تصریح کرد: «بايد کاري کرد که نگويند اينها تعطيلات را زياد مي‌کنند و اوقات مردم را بيش از حد مشغول مي‌کنند بلکه اين برنامه‌ها بايد به گونه‌اي باشد که با برنامه‌هاي روزانه مردم سازگار باشد و برنامه‌هاي روزانه مردم را سست نکند.»

اين استاد درس خارج فقه حوزه علميه قم  با تاکيد بر حضور مخاطبان در برنامه‌ها بیان کرد که بايد مخاطبين هم مانند دستگاه‌هاي رسمي در برنامه‌ها حضور داشته باشند و ما تنها متکلم وحده نباشيم.

اين مرجع تقلید افزود: «بعضي از افراد از روي ناداني يا امراضي اين جلسات را آلوده به کارهاي سست و خلاف شرع مي‌کنند که بايد مراقب باشيم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما