تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۲
۰
کد مطلب : ۹۷۰۹
دكتر شمسي :

تغذيه زائر بايد كم، مفصل و مفيد باشد تا دچار مشكلات گوارشي نشود

تغذيه زائر بايد كم، مفصل و مفيد باشد تا دچار مشكلات گوارشي نشود
دكتر شمسي همراه داشتن يك سجاده شخصي را كار مناسبي دانست و گفت: « نفس کشیدن کمتر در زمان سجده، مانع بروز آلرژي و حساسيت می‌شود.»

او در مورد رژيم غذايي در ايام موسم نيز گفت :«تغذيه زائر بايد كم، مفصل و مفيد باشد تا زایران دچار مشكلات گوارشي نشوند. در هنگام غذا خوردن بايد از خوردن آب و يا صحبت كردن با دهان پر خود داري کرده و در ضمن در كنار وعده هاي غذايي از زيتون و يا سالاد استفاده شود.»

دكتر شمسي در مورد استفاده از مواد آشاميدني هم با اشاره به شرايط جوي عربستان گفت: «بايد بدن را هميشه پرآب نگهداشت تا بتوانيم از مقاومت بهتری در مقابل بيمارها و ضعف قواي جسماني برخوردار شویم. كساني كه داراي ناراحتي كليه هستند بايد از مايعات بيشتر استفاده كنند.»

وي استفاده از پوشش و لباس مناسب را براي مقابله با شرايط جوي عربستان را ضروري دانست و تاکید کرد که داشتن پوشش گرم در مدينه بسيار مهم است.

هوای مدینه شب‌ها و اوايل صبح بسيار سرد است.

این پزشک تاکید کرد که در هنگامي كه خيس عرق هستيم نبايد در مقابل كولر قرار بگيريم و افرادي كه داراي طبع گرم و يا سرد هستند باید در اتاق های جدا از هم باشند.

دكتر شمسي در مورد علائم هشدار دهنده آنفلوآنزا وسرما خوردگي نيز افزود: «زایران به محض اين كه احساس آبريزش بيني ، سردرد، سرفه و... داشتند؛ باید ضمن حفظ آرامش خود به پزشک مراجعه کنند.»

وي در مورد حمل دارو در كشور عربستان گفت: «كساني كه داراي بيماري هاي قلبي و عروقي، كليه، ديابت، كبد و... هستند مي توانند با توجه به نسخه پزشك به ميزان مورد نياز خود دارو همراه خود ببرند ولي بايد از بردن داروهاي مسكن وآرامبخش جدا خودداري شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما