تاریخ انتشار
شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۱
۰
کد مطلب : ۹۸۷۲

مرز خسروي براي عبور زائران بازگشايي شد

مرز خسروي براي عبور زائران بازگشايي شد
مرز بين‌المللي خسروي به عنوان بزرگترين پايانه مرزي خاورميانه و قديمي‌ترين راه عبور زائران عتبات عاليات، همزمان با سالروز ولادت خجسته حضرت امام رضا (ع) بازگشايي شد.

فرماندار شهرستان مرزي قصرشيرين با تأييد اين خبر گفت: براساس تفاهمنامه‌اي که بين استاندار کرمانشاه و استاندار دياله عراق منعقد شد، امنيت زائران برعهده طرف عراقي و شرکت‌هاي امنيتي آن کشور است و با اطمينان از اين موضوع از ديروز زائران کربلاي معلي و عتبات عاليات به صورت کارواني در قالب کاروان‌هاي حج و زيارت به عراق سفر مي‌کنند.

بهرام تيموري افزود: ديروز دو کاروان از زائران کرمان به عراق اعزام و همزمان چهار کاروان از عراق به سمت ايران حرکت کردند و با توجه به ظرفيت بسيار بالاي مرز بين‌المللي خسروي در استان کرمانشاه آمادگي ورود و خروج ۱۰ هزار نفر زائر در روز را داريم.

وي ادامه داد: پيش از اين امکان اعزام انفرادي زائران در مرز خسروي امکانپذير بود، اما با شرايط موجود تنها کاروان‌هاي زائران براساس زمان‌بندي و برنامه‌ريزي سازمان حج و زيارت پذيرش خواهند شد و زائران به صورت انفرادي نمي‌توانند به عراق مسافرت کنند.

خاطر نشان می‌شود اردیبهشت ماه جاری، سازمان میراث فرهنگی در پي وقوع عمليات انتحاري در عراق و شهادت جمعي از زائران ايراني، مرز خسروی را برای مدتی بست تا سلامت و امنیت هموطنان‌مان را بیمه کند.
مرجع : تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما