تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۱۳
۰
کد مطلب : ۹۹۵۳
دبیر جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش :

مساعدت ۶۰۰ میلیون تومانی رویش به فیلم سازان جوان

مساعدت ۶۰۰ میلیون تومانی رویش به فیلم سازان جوان
مجید مصلحی با نقد متولیان سینمایی کشور به علت حمایت نکردن از فیلم‌سازان جوان و فراهم نکردن بازار فروش برای محصولات این افراد، مشکل عمده فیلم سازان تجربی و جوان را نداشتن بودجه عنوان می کند.

او می گوید جشنواره رویش با کمک حوزه هنری استان‌ها، با ارایه تجهیزاتی همچون دوربین و وسایل تدوین و ... و از طرفی پرداخت کمک هزینه تولید فیلم تلاشش را در جهت کاهش مشکلات این فیلم سازان به کار بسته است.

مدیر کل امور استان های حوزه هنری با تاکید بر اینکه تهران از لحاظ کلاس‌های آموزشی و مساعدت‌های مالی به فیلم‌سازان، اشباع شده است می‌گوید: در دیگر استانهای کشور، استعدادهای ارزشمندی وجود دارد که باید کشف و به عنوان سرمایه‌های هنری کشور از آنها استفاده شود.

جشنواره دایمی رویش هر ساله کارگاههایی را برای فیلم سازان جوان و تجربی در برخی از استان های کشور ایجاد می کند. در این کارگاه‌ها پس از یک دوره کوتاه آموزشی، هنر جویان با راهنمایی اساتیدشان می توانند اثرهنری خود را تولید و در جشنواره عرضه کنند.
دبیر جشنواره رویش در این زمینه می گوید این کار گاههای ده روزه در 6 منطقه که هر منطقه 5 استان را تحت پوشش داشته اند بر پا شده است. او هزینه آموزش هر هنر جو در این کارگاهها را 1 میلیون تومان اعلام می‌کند.

مصلحی با اشاره به اینکه در این کارگاه‌ها ۹۰نفر آموزش دیده اند؛ می گوید: اگر در بین کسانی که آموزش می بینند فقط سه فیلم ساز خوب تربیت شوند و سه فیلم خوب تولید کنند،‌ ‌جشنواره به هدف خود رسیده است.

به گفته این کار گردان تلویزیون، فیلم کوتاه نقطه آغاز مناسبی برای فعالیت‌های حرفه‌ای فیلم‌سازی است و رویش در صدد بازیابی اهمیت فیلم کوتاه و به تبع آن کشف و آموزش استعدادهای پنهان در این هنر است.

مصلحی با اشاره به اینکه جشنواره رویش و حوزه هنری مایلند که ارتباطشان را با فیلم سازان جوان و کسانی که آموزش می‌بینند حفظ کند می‌گوید: «اما هیچ فیلم سازی زیر بلیط حوزه هنری و یا جشنواره رویش نیست و هیچ کدام از این افراد مجبور به ادامه فعالیت با این سازمان نیستند.»
اما او در ادامه تاکید می‌کند که به صرف آموزش دادن سینما با محوریت دین به استعدادهای جوان، می توان امیدوار بود که این افراد به آرمان‌های جایی که باعث رشدشان شده است پایبند بمانند.

پنجمین جشنواره فیلم کوتاه رویش نهم تا دوازدهم آذر ماه در مشهد بر گزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما