کد مطلب : ۱۲۱۲۳
مدیر مرکز مطالعات راهبردی خیمه :
تحقیق و پژوهش به عنوان صنعتی بدیع مورد غفلت قرار گرفته است
وی با بیان اینکه این مرکز گر چه در ابتدا با یک ماهنامه برای ۳۰ هزار هیات و تشکل دینی در سطح کشور شروع به کار کرد اما با گذشت زمان و مواجه شدن با استقبال مخاطبانی چون وعاظ و منبریها، مداحان، هیاتهای دانشجویی، موسسات عاشورایی، نهادهای فرهنگی، صاحبنظران عرصه فرهنگ اساتید و دانشجویان و به دنبال تدوین چشمانداز فرهنگی است، ارکان این مرکز را ماهنامه خیمه، فصلنامه زمزمه، سایت خیمه نیوز، پژوهشکده امام حسین(ع)، کتابخانه تخصصی، استودیو و بخش مولتی مدیا، واحد موسیقی و نواهای عاشورایی، مرکز مطالعات راهبردی خیمه، انتشارات خیمه، واحد همایشها و نشستهای تخصصی، بنیاد برتر و بنیاد عاشورا عنوان کرد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی خیمه با اشاره به مخاطبان فراوان مرکز مطالعات راهبردی خیمه، پژوهشهای انجام گرفته در این مرکز را پیرامون تشکلهای بانوان، موزه هیئات، پویانمایی دینی، خرافات و بدعتهای دستمزد مداحان، رسانههای دینی و آئینی و ... عنوان نمود.
وی تصریح کرد: «چشم انداز و اهداف مرکز در آینده ایجاد مراکز فرهنگی جهت هماهنگی و فعالیتهای ستادی بیش از چهارده مجموعه عاشورایی در ارتباط با هفتادهزار تشکل دینی جامعه است.»
حجتالاسلام وافی بیان کرد که اعتقاد بر این است فناوری و پژوهش در «صنایع فرهنگی» که صنایع بدیع تاثیرگذار و فعال در جامعه ما است، مورد غفلت و بیتوجهی واقع گردیده است و امید است بتوانیم این امر را در صنایع فرهنگی به اثبات و برسانیم.
مدیرمرکز مطالعات راهبردی خیمه با بیان اینکه خلق ایده و فکر اولین، برترین و بااهمیتترین کار در صنایع فرهنگی است، افزود: «در این راستا بیش از ده اختراع فرهنگی از پژوهشهای این مرکز به ثبت رسیده است که در نمایشگاه عرضه خواهد شد و قم میتواند فارغ از هر نوع شعار و اغراقی عنوان یک مرکز فعال در این جهت که هفتاد درصد محصولات فرهنگی را تولید مینماید ایفای نقش کند.»
وی با اشاره به اینکه بهجز برخی قراردادها و انجام فعالیتهای پروژهای، دریافت مبالغ یا جلب حمایتهای دیگر مادی و معنوی با چالشهای بسیاری مواجه است که این مختصر جای بیان ن نیست، گفت: «چو میتوان به صبوری کشید جور عدو .....
چرا صبور نباشم که جور یار کشم!؟»
برای دیدن گزارش تصویر حضور خیمه در دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان قم اینجا کلیک کنید.