تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۳۱۷۴
استاد حاج علی آهی در کلام شاگردان خود

آهی، رجلی الهی است

آهی، رجلی الهی است
روز های گذشته شاهد بستری شدن استاد حاج علی آهی در بیمارستان هاشمی نژاد تهران بودیم.

به همین خاطر به سراغ برخی از شاگردان وی رفتیم تا بیشتر از این مداح، شاعر و عالم پیشکسوت و پیرغلام اهل بیت علیهم السلام بدانیم.

حاج محسن طاهری که از شاگردان استاد علی آهی است، درباره وی می گوید: ایشان از مراجع گذشته و مقام معظم رهبری اجازه نقل روایت و انجام امور حسبیه و حقوق شرعی را دارند.
گفته های حاج محسن طاهری را درباره استاد علی آهی بخوانید:


حاج آقای آهی در مقام یک روحانی متألهی است که عامل به دانسته هایش هستند.

محسن طاهری مداح برجسته و مدیر عامل خانه مداحان اهل بیت علیهم السلام گفت: حاج آقای آهی، رجلی الهی و انسانی با محبت و با صفا هستند که جای خود را در دل هر مخاطبی باز میکند.

وی ادامه داد: انسانی که برای خدا کار میکند در دلها جا پیدا میکند، اظهار داشت: هرکس با ایشان بنشیند نمی تواند از اخلاص، محبت، صفا، ادب و تقوای ایشان نگوید.

مدیر عامل خانه مداحان اهل بیت(ع) افزود: پدرم که از قدیمی های جامعه مداحی است و حاج آقای آهی هم دوره هستند، جلسات خانگی در نازی آباد تهران به صورت ماهانه و به مناسبت های مختلف بزگزار می کردند و حاج آقای آهی در این جلسات حاضر شده و قدم بر چشمان ما خانواده می گذاشتند. و بنده از آن زمان در خدمتشان هستم.

طاهری در ادامه به نقل خاطره ای جالب پرداخت: حاج آقای آهی، کتب جیبی در جیب داشتند که شامل جدولی با محتوای ادبیاتی بود و وقتی به بنده می دادند مشغول حل کردن آن جدول ها می شدم.

وی با اشاره به اینکه ایشان جزو مداحانی است که درس خوانده حوزه هستند اظهار داشت: تعداد بسیار کمی از مداحان درس خوانده حوزه هستند؛ البته برخی از آقایان مانند اکبر کاظمی، سید حسن معطر، اکبر نظری تهرانی -حاج دایی بنده- مانند حاج آقای آهی جزو مداحانی هستند که به نوعی فاضل و عالم هستند.

این مداح اهل بیت علیهم السلام، استاد آهی را یک روحانی در کسوت مداحی خواند و خاطرنشان کرد: ایشان در مقام یک روحانی متألهی است که عامل به دانسته هایش هستند.

وی تصریح کرد: حاج آقای آهی از مراجع گذشته و مقام معظم رهبری اجازه نقل روایت و انجام امور حسبیه و حقوق شرعی را دارند.

مدیر عامل خانه مداحان اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه استاد آهی، انسان کم نظیری هستد اظهار داشت: اگر خدای ناکرده و زبانم لال، روزی ایشان نباشند جای خالی شان به چشم خواهد آمد.

طاهری ادامه داد: حاج آقای آهی در جایگاه هایی که قبل از تأسیس خانه مداحان حضور داشتند خدمات بسیاری به انقلاب و کشور کردند از جمله سالها مسئول کمیته انقلاب در زاهدان و آبعلی بودند.

وی با بیان اینکه ایشان، رئیس یکی از پاتوق های مداحی در منطقه سرآسیاب هستند خاطرنشان کرد: حاج آقای آهی خدماتی داشته اند که خیلی از آقایان سراغش نمی روند.

این مداح اهل بیت(ع)، یکی از دغدغه های استاد آهی را داشتن بار معنایی و اعتقادی اشعار خواند و گفت: ایشان حوزه دیده و محشور با مراجع بودند.

مدیر عامل خانه مداحان اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: ایشان از شاگردان آیت الله میلانی، آیت الله میرزاجوادآقا تهرانی، آیت الله رضی شیرازی، آیت الله نمازی شاهرودی و ... بودند.
مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما